Mijn pony is al een tijdje wat schraal. Niet echt dat je haar ribben kan zien (wel voelen) maar vooral een stukje bespiering mist ze en wat vet dat ze eerst wel had vooral bij haar heupen. Nu is ze bijna 16 jaar dus is het niet zo raar dat ze wat meer moeite heeft met de winter, maar ik wil weer lekker actief lange ritten gaan maken en gaan rijden dus wil haar graag wat extra geven om aan te komen in bespiering. Nu heb ik gisteren op equiday bij de Pavo stand advies gekregen de podo lac ipv de musli en basisbrok die ze nu krijgt (1,5kg totaal per dag) te voeren. Vandaag wilde ik de podo lac gaan bestellen maar denk ik dat de podo grow eigenlijk beter past bij mijn pony omdat er meer eiwit in de podo grow zit en ook luzerne en lijnzaad.. Ook staat op de site van pavo bij de grow dat het ook wordt aangeraden voor oudere paarden.
Ik wil haar uiteindelijk de nodige hoeveelheid podo grow/lac en wat musli geven met zonnebloemolie. (en hooi natuurlijk
)Heeft iemand ervaring met beiden/een van beiden voor het wat bespierder en voller krijgen van een pony (dus niet voor opvokvoer) en hoe is dat bevallen?
Groetjes Heidi
heb ook nog naar fibra gekeken en een proefverpakking meegenomen maar wil Otje graag echt even wat extra geven om eerst weer mooi (en snel) op een beter gewicht te komen en de brokken tijdelijk gaan voeren, kan altijd nog volgende winter fibra bij gaan voeren om afvallen te voorkomen.. Wil Otje nu weer snel in haar oude vorm hebben en op equiday zeiden ze me dat fibra meer een product was om langere tijd te voeren en dat er idd meer voedingsstoffen en eiwitten in zaten maar voor een boost niet genoeg