ik zelf heb er nog nooit van gehoord een pony met een bloedneus
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sanet schreef:Als het uit 1 neusgat is, dan is er waarschijnlijk een klein bloedvaatje gesprongen in het neusgat. Dat kan voorkomen bij hoge inspanning of warmte. Vervelend, maar niet perse ernstig.
Uit twee neusgaten kan wijzen op een gesprongen bloedvaatje in de longen, dat zou erger zijn.
Mijn merrie heeft het heel af en toe ook wel eens. Zeker bij warmer weer..
Vertrouw je het niet, of gebeurt het heel vaak. Neem dan contact op met je DA!
Merell123 schreef:http://paarden.dapbodegraven.nl/bloedneus.html
Misschien heb je hier iets aan. Een bloedneus hoeft niet veel voor te stellen. Ik begrijp dat je paard laatst een keer een bloedneus heeft gehad en dat dit vanzelf weer is overgegaan en daarna niet meer teruggekomen?
flitzz schreef:Mijn merrie heeft dat afgelopen jaar ook gehad omdat ik haar redelijk onder het bloed uit de wei haalde. Heb ik haar op stal gezet in de hoop dat het zou stoppen en om in de gaten te houden. Naar mijn mening stopte het niet snel genoeg en er zaten dikke klonters bloed bij, heb ik de da gebeld en kreeg ik de tip om een handdoek nat (koud water) te maken en net onder haar ogen op haar neus gehouden. Regelmatig opnieuw goed nat gemaakt en binnen no time was het over. (minder dan 5 minuten) Mocht het niet stoppen moest ik natuurlijk opnieuw de da bellen.. Waarschijnlijk was het warme weer de oorzaak.
dus beetje in de gaten houden. Als het vaak gebeurd misschien toch even laten checken.
mijn paard heeft ook wel eens bloedneus gehad van harde wind en inspanning (gesprongen vaatje ) Bralindy schreef:DA bellen kan nooit kwaad!mijn paard heeft ook wel eens bloedneus gehad van harde wind en inspanning (gesprongen vaatje )