linker achterbeen verdraaid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tiny_xoxox

linker achterbeen verdraaid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:06

HEY!

Ik ben nieuw hier op bokt en ik heb een vraag.
Ik ben vrijdag met een vriendin op buitenrit geweest op mijn pony's, nu heeft mijn pony waar zij op reed tijdens het draaien ofzo haar linker achterbeen verdraait denkik want ineens hinkte ze het kon ze er niet meer opstaan! Het ging zo snel allemaal. Langzaam zetten ze haar been neer en zijn we naar huis gelopen. Nu staat ze twee dagen op rust en sluurt je met het lopen haar been mee over de grond. Aankomende zaterdag heb ik een
marathon met haar waar ik al weken mee aan het trainen ben en erg naar uitkijk. Weten jullie misschien wat ze heeft of komt het jullie bekent voor? Ik heb de DA nog niet gebeld omdat ik dacht dat het misschien met rust overging.

elenaMM77

Re: linker achterbeen verdraaid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:11

ik denk dat als je het gekoeld hebt en rust hebt gegeven je voor nu alles hebt gedaan..
morgen eventueel toch even door de dierenarts naar laten kijken..

ik ben alleen wel bang dat als ze vandaag nog steeds met haar been sleurt en ze er niet op wil staan dat een marathon volgend weekend te dicht bij is voor haar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:13

Ik denk ook dat je die Marathon wel kunt vergeten.
Zelfs als ze op donderdag al weer beter loopt, zou ik dat risico niet nemen.
Zelf zou ik er nu wel een dierenarts bij halen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 10:26

Omdat dit meer over een medisch probleem gaat verplaats ik het topic naar Beweging en Hoefverzorging.

RT-V --> BEH

tiny_xoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 10:59

Bedankt voor de reacties, ik heb zonet even met haar gelopen over beton en daar gaat ze wel gwn op haar voet staan en tilt ze hem ook wel op. Alleen gaat haar voet een beetje van binnen naar buiten.. Heel appart, ik denk dat ik woensdag de dierenarts ga bellen als ze dan nog niet normaal loopt. Ik hoop het dat die marathon door kan gaan :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:03

tiny_xoxox schreef:
Bedankt voor de reacties, ik heb zonet even met haar gelopen over beton en daar gaat ze wel gwn op haar voet staan en tilt ze hem ook wel op. Alleen gaat haar voet een beetje van binnen naar buiten.. Heel appart, ik denk dat ik woensdag de dierenarts ga bellen als ze dan nog niet normaal loopt. Ik hoop het dat die marathon door kan gaan :(

tja, tis welk risico je zelf wilt nemen..
als ze nu zo matig loopt, zou ik het risico op blijvend letsel niet willen lopen volgend weekend..

als je nu een proffesionele ruiter bent met een paard in bloedvorm en conditie, dan zou het wellicht net kunnen, dan gaat herstel sneller en de benen zijn sneller weer op orde..

dat hij morgen niet meer hinkt zegt weinig of er niet iets aan de hand is natuurlijk.. een paard is een prooidier en zal mankementjes niet snel tonen..

dat je het met rust afwacht tot woensdag daar kan ik inkomen..
maar vast houden aan de marathon met eventuele risico's, dat kan ik niet volgen.. dan zou ik morgen de DA laten komen en zekerheid willen hebben, of het uberhaupt kan.. of hoe je die week de pony moet 'versterken', zodat een marathon geen verder letsel oplevert of dit letsel weer oproept.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 11:06

tiny_xoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 11:41

Lise81 schreef:
Bij zulke acute kreupelheid zou ik wel dusdanig schrikken dat ik de dierenarts zou bellen, alleen al om advies.... soms kan vroeg ingrijpen veel gedonder voorkomen.
Kan het een patellafixatie zijn?
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/pa ... ie-op-slot

Geen idee maar mijn pony is 14 dus niet jong meer..

tiny_xoxox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 11:42

Denken jullie dat ze misschien een meniscus beschadiging heeft?

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:03

Dat kunnen wij niet zien vanaf een beeldscherm, als je dat zeker wil weten zou ik toch echt een dierenarts bellen, ik zou die wedstrijd ook maar even opzij schuiven.