Paard knijpt ogen altijd dicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flowergirl87

Paard knijpt ogen altijd dicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:31

Hallo,

Sorry dat ik hier zo zonder voorstellen kom aanwaaien, ik let al een paar weken op de paarden van mijn vriend, en gisteren zijn ze voor de eerste keer op de wei geweest, een paar uurtjes maar. Nu doet een van de paarden raar, het gaat om een merrie van 25jaar. Ze knijpt altijd haar ogen dicht en is niet meer zo actief als gisteren. Ze moet vannacht ook gevallen zijn want ze heeft een beetje bloed aan haar wenkbrauw. Heeft er iemand een idee wat dat kan zijn? Ik durf mijn vriend niet bellen als het niet ernstig is want hij kan helemaal niet naar huis komen ofzo, of moet ik de dierenarts bellen? Ik ben een paardenleek sorry. :(

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:39

Ik zou dan, als jij een leek bent, inderdaad de DA even laten komen :j. Jij kunt waarschijnlijk ook niet zien of ze koorts heeft of kreupel loopt. Beter een keer teveel de DA dan spijt achteraf zou ik dan zeggen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:40

Vanachter mijn mobiel is het lastig oordelen
Gevallen lijkt me sterk kan ze zich niet ergens aan gestoten hebben? Denk aan een voer of water bak?

Ogen dicht knijpen doet een van mijn paarden ook wel eens maar deze heeft wel vaak last van ontstoken ogen

Hoe zijn de ogen verder als je haar vergelijkt met andere paarden? Rood of juist wit? Doet ze het met beide ogen?
Kook even wat water goed laten afkoelen en met een gaasje of watje wat niet pluist even schoon maken (voorkeur voor gaasje)

Heb je een thermometer? Probeer te kijken of ze koorts heeft even de staart optillen thermometer erin niet te diep natuurlijk z'n 5cm moet genoeg zijn en wachten tot hij piept en kijken wat de temperatuur is deze hoort rond de 37,5 te zijn om en om