Traanoog en snot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Traanoog en snot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:36

Hee!

Ik heb de pony nu anderhalve week en sinds 4 dagen heeft ze een beetje een snotneus. Gewoon doorzichtige snot wat soms iets meer en soms iets minder is. Vandaag was het ook iets wittig.
Twee dagen geleden is daarbij gekomen dat haar linkeroog dik was en traande en ze had er ook wat jeuk aan.

Het oog heb ik met koude thee weer beter gekregen en het ging een dag goed. Nu was vandaag haar oog weer dikker (minder als eerst) en had ook meer getraand als de vorige keer. Weer koude thee erop en eind van de middag was het beter.

Ze is erg alert, eet en drinkt goed, hoest niet en laat het aan haar oog zitten ook wel toe.

Haar oog wat dit heeft is haar blinde oog wat is gekomen doordat ze als jaarling een aanvaring met een hekkensluiter heeft gehad.

De staleigenaresse en de andere pensionklanten vertellen mij dat dit heel goed kan komen door de verhuizing (wat voor haar nogal wat spanning opleverde) en het weer van het begin van de week. Ik hoef me volgens hun geen zorgen te maken.
Dit is mijn eerste eigen paard en maak me toch wat zorgen. Ik heb de DA niet gebeld omdat iedereen stuk voor stuk vertelde dat dit niet nodig was en omdat ze niet hoest, alert is en goed eet en drinkt.

Gewoon even aankijken en zien of dat ze het zelf oplost of toch de DA bellen? Ik kan soms best een stresskip zijn dus vandaar dit hele verhaal, sorry hiervoor haha

RianneH

Re: Traanoog en snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:41

Ja hoor, een verminderde weerstand kan zeker komen door de verhuizing. Daarnaast staat ze nu in een nieuwe omgeving met voor haar nieuwe ziekteverwekkers wat ze door de verminderde weerstand ook op kan pikken.
Snotneusje zou ik me niet té druk om maken, tenzij ze echt bellen gaan blazen en benauwd worden.

Het oog is wel verstandig om in de gaten te houden. Staat ze toevallig op de tocht met dat oog? Welke thee gebruik je?
Mijn paard heeft rond deze tijd altijd wat sneller een dikker oog, wat rood, licht ontstoken. Lijkt of aan de weerswisseling of toch aan het verharen te liggen (dan schuurt ze haar oog meer aan haar been?). Ik spoel het dan ook schoon. Altijd wel even in de gaten houden of er geen beschadiging in zit, want dan is de da bellen wel verstandig.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 18:47

Heb het oog uiteraard even goed bekeken en er is niks veranderd in haar oog, alleen wat geïrriteerd. Ze staat niet op de tocht, wel goed geventileerd. Overdag gewoon op de wei met een regendeken (vandaag zonder in de zon).

Ze schuurt het idd aan haar been. Jeukt dus gewoon. Ik gebruik gewoon Engelse thee, niks bijzonders. Is iets anders beter? Krijg het van de oma :)

Bedankt, wel wat gerustgesteld :) kan echt stressen hoor soms..

RianneH

Re: Traanoog en snot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:59

Kamille thee werkt verzachend. Engelse thee niet naar mijn weten..

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 19:16

RianneH schreef:
Kamille thee werkt verzachend. Engelse thee niet naar mijn weten..

Sorry heb het gevraagd en was idd kamille thee. Dat is dan goed dus. Ik als echte thee kenner ahum >;)