Ik heb mijn paard nu een half jaar. Alles ging goed, na even wennen heb ik echt een geweldig paard aan hem. Ik heb hem een week geleden verhuisd en nu zuigt hij lucht. Dit had hij nog nooit bij mij gedaan. Verschil na verhuizing: Hij is van vlas naar stro gegaan en van 3x voldoende hooi, naar 2x daags kuilgras... ik kwam er gisteren achter dat hij zuigt, dus heb ik vandaag meteen zijn rantsoen aangepast naar 3x per dag voldoende hooi (dit moet ik wel zelf regelen, met een paar andere stallers, maar dat doe ik natuurlijk graag als mijn paard maar genoeg ruwvoer krijgt en stopt met luchtzuigen). Denken jullie dat het zuigen hiermee op zal houden? Iemand ervaring? Ik begrijp natuurlijk dat hij ook stress heeft van de verhuizing, andere paarden om hem heen etc. Het zit me flink dwars
; zijn ogen staan ook anders, normaal is hij heel nieuwsgierig en gek op aandacht, alert. Nu vind ik hem wat mat.
en staat ie te popelen. Hij zuigt als ie niet kan eten. Ik ga de dierenarts zeker raadplegen! Bedankt nogmaals!
Zie je al verschil met eergister?