Scheren of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paarddopette

Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 10:48

Ik heb een Shetlandpony met een enorm dikke vacht, en sinds kort is hij weer aan het schuren. Vorig jaar heeft hij luizen gehad, maar heb nu niks kunnen vinden qua neten of schilfers of dergelijke. Dus het zou nog kunnen zijn dat het door het verharen komt. Hij heeft wel lelijke schuurplekken, en ik ben aan het overwegen om hem te scheren. Maar is dit handig? Want hij zou dan 24/7 een deken op moeten maar hij staat altijd in de wei (wel schuil mogelijkheden) en ook hier en daar modder, dus of de deken dan lang zal mee gaan is een tweede.

Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?

Poenarie

Re: Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:47

Hi,

De temperatuur is al toegenomen, dus een deken op in het land kan prima. Ik zou dan ook gewoon zijn vacht eraf halen. Jeuk is super vervelend voor zowel mens als dier!

FD_horses

Re: Scheren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:51

Hier precies het zelfde! Shet met een enorm dikke vacht, schuurt ook aan de manen, hals en buik. Ook heeft hij het zo warm met zijn vacht, staat gewoon te zweten.. Hij word deze week geschoren, moet nog even kijken welke deken ik ga op doen..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:52

Ik zou toch gaan scheren. Wie weet vind je tijdens het scheren toch nog luizen. Was hier ook zo.
Als de vacht nu al niet mooi is door de schuur plekken kan het denk ik weinig kwaad om te scheren. Denk dan niet dat het veel uitmaakt voor de zomervacht.

Dekentje op is geen probleem :) Bij ons staat de shet ook in de wei. De laatste tijd is het warm genoeg. Als de zon flink schijnt enkel een regendeken anders 300 grams (we hebben een koukleum).