mijn paard heeft heel dunne zolen aan haar voorbenen,in het zand of berm loopt ze prima ook met hoefschoenen geen probleem op straat maar zonder op de harde grond is een groot probleem, ze heeft 2 gekantelde hoefbenen na meerdere keren bevangen te zijn geweest ze heeft ems, haar hoefwand is zo dun dat een ijzer onder slaan geen optie is,deze zou gelijk stuk gaan,plakbeslag werkt ook niet al geprobeert.heeft er iemand ook dit probleem of mss ervaring hiermee wat ik er aan zou kunnen doen
Mijn paard heeft voor ook gevoelige en dunne zolen. Die loopt wel op een ijzertje, maar als het heel erg is dan spuit ik ze in met een soort "scheerschuim" wat de zolen harder merkt, werkt best goed.
De hoef is gewoon losgeraakt van het hoefbeen waardoor het lijkt dat het hoefbeen is gekanteld, maar dat kan natuurlijk niet. Hoef moet weer goed aan het hoefbeen vastgroeien, goede en regelmatige bekapping is daarbij van belang en dan zal na een tijd de hoef weer goed vastzitten aan het hoefbeen en de zool uiteindelijk ook dikker worden
boghy
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 15:39
heb nu een natuurlijk bekappen in de hand genomen,maar dat uitgroeien duurt natuurlijk wel een jaar,zal ze dan al die tijd gevoelig blijven lopen totdat die nieuwe hoefwand de grond weer raakt?
Op zich hoeft (in de kwartieren) de hoefwand de grond niet te raken. Sowieso hoeft alleen de ongepigmenteerde laag van de hoefwand de grond te raken. Dus ik denk dat dit dan helemaal goed komt hoor, mits je een goede bekapper hebt