Horsefood Happy Summer Mix-ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Horsefood Happy Summer Mix-ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 08:50

Het gras seizoen komt er weer aan en ik ben me wat aan het oriënteren voor wat ik mijn paard ernaast wil geven. Het liefst iets arms met veel vitaminen maar wel wat te knabbelen. Een beetje in de stijl van Care4life maar ik ben wat huiverig voor pavo.

Nu kwam ik van horsefood happy summer mix tegen. Suiker+ zetmeel rond de 10% en hoog in vitaminen. Volgens mij vergelijkbaar met care4life. (Info op voervergelijk klopt trouwens niet, zie website van horsefoodtebest voor de goede gegevens.)

Maar, waar over care4life veel ervaringen te vinden zijn is dat voor happy summer mix eigenlijk nauwelijks zo. Dat kan simpelweg onbekendheid zijn maar misschien is het gewoon minder goed?

Dus, iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag positieve en negatieve ervaringen!

Bij voorbaat dank!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:50

Hier paard er op gehad maar voor hem was het echt veel te sober. Hij vond t wel erg lekker maar ook in hogere dosering haalde hij er niet genoeg uit.. Ik ben hier naar overgestapt vanaf het pavo voer wat jij aangaf maar daar liep hij duidelijk beter op. Voor mij is het een lange zoektocht geweest maar sta nu tevreden op Marstall :)

Fries van een stalgenootje is er ook wel van afgevallen maar hij doet t er wel beter op. (Terwijl de mijne bijna t dubbele kreeg)
An sich klinkt het heel leuk maar t is dus erg afhankelijk van je paard of t wat voor je doet. Omdat het heel laag in suikers etc is, is het m.i. ook vooral geschikt voor sobere rassen :)

Natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid gras waar ze op staan of dat je iets anders bijvoert :)
Paarden die zomers snel vet worden zouden hier ook wat aan kunnen hebben :)

troi

Re: Horsefood Happy Summer Mix-ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 14:03

Dank je Lara voor je ervaring!

Begrijp ik dan goed dat jouw paard meer calorieën uit de care4life haalde dan uit de happy summer mix? Of bedoel je wat anders?

Mijn paard is zeker niet te dik maar gaat 24/7 op het (rijke) gras. Ik verwacht dat hij daar genoeg calorien uit haalt. De mix is alleen voor de vitaminen/mineralen in principe, ik gebruik het dan eigenlijk zoals een vitaminen korrel. Dat alleen vind ik wat 'kaal'.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:04

Ik heb vorige week een voeradvies gekregen van horsefood. Daarin adviseerde ze mij ook om de happy summer mix te geven aangevuld met de omega-3 power mix. Mijn merrie heeft gevoelige darmen en komt net wat energie te kort. Ik ga dit binnenkort zeker proberen maar maak eerst mijn voorraadje nog op.

In het mailtje zei ze trouwens dat het suikergehalte in de happy summer mix 2,1% is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 21:16

@cher, ik ga dezelfde combi proberen binnenkort. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:14

Ja ik ben ook benieuwd! Ik vind het trouwens wel behoorlijk aan de prijs, ook vergeleken bij hun andere producten. Op voervergelijk staat dat een zak van 20kg €18,25 kost.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 11:39

Klopt. Maar het ligt redelijk in de lijn van pavo care4 life en die is nog duurder..

overigens overweeg ik een deel van de happy summer mix te vervangen door een vitaminekorrel. Dat scheelt aardig in de prijs.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:45

Geen ervaring met beide voeders, maar ik wil je wel nog een tip geven :o Ik lees dat je paardje 24/7 op gras gaat...dan krijgt hij alle vitaminen meer dan genoeg binnen, vaak zelfs overschotten die op termijn niet onschadelijk zijn. Het enige waar hij eventueel tekort zou aan kunnen hebben, zijn mineralen en sporenelementen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:39

Ik ben sinds enkele weken overgestapt op de happy summer mix. Ik heb nu verschillende rassen erop staan maar het is nog te vroeg om resultaat te zien.
Tot nog toe eten ze het allemaal graag, vind het echter wel erg duur voer.
Passen jullie de hoeveelheid aan zodra ze op de weide gaan?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:45

Ik hou denk ik de hoeveelheid hetzelfde, dan pas ik liever de power mix aan!
Ik ga deze week rustig over op de summer mix, dus ik ben benieuwd!
Ik vind het inderdaad ook niet goedkoop. Maar ik voer nu sanequi en dat is nog duurder.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 21:48

Ik heb nog veel basismuesli dus het duurt nog even voor ik overstap naar de summer mix maar ben al wel begonnen met de power mix. Dat bevalt in elk geval prima. Hij eet het graag en heeft net wat meer energie zonder heet te worden. Of het wat voor zijn bespiering doet is nog niet te zeggen natuurlijk. Stap1 is in elk geval gelukt dus.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:28

kunnen jullie vinden hoeveel magnesium er in de summer mix zit. Wat ik kan vinden is dat er helemaal geen magnesium in zit waardoor ik toch ga overstappen op ander voer.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:24

Ik ben juist alleen begonnen met de happy summer mix. Ze vind het erg lekker en het ruikt ook goed! Ga over een paar weken met de powermix starten.

@timokayana je kan ze ook mailen met deze vraag, ik had vrij snel reactie.