Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jasmijn159 schreef:Als je dierenarts jouw paard kent en zegt dat er een hele spuit in moet, zou ik dat maar gewoon doen. Hoewel ik een hele spuit voor een ranke draver wat veel vind.
Je weet natuurlijk nooit hoe ze gaan reageren voordat je het een keer uitprobeert.
Waar ik meer voorstander van ben is gewoon een paar keer in rust oefenen en je paard vertrouwd maken met de trailer, maar ja, daar is het nu een beetje te laat voor.
xLianneeee schreef:In de gebruiksaanwijzing staat dat je bij een paard van 500 kg 2,5 ml moet geven (2 en half streepje dus). Dit is wel echt een groot verschil me wat de dierenarts zei. Ook zei hij dat dit spul niet heel sterk is, vandaar dat de hele spuit er wel in mocht.
xLianneeee schreef:Halloo
A.s. zaterdag word mijn paardje opgehaald met de trailer, aangezien de vorige keer ook geen succes was en ze hier is gekomen met verdovingspasta, wil ik dat nu weer doen. Ze heeft zaterdag een reis van 1,5 tot 2 uur.
Nu heb ik bij de dierarts Relaquine gehaald, er werd gezegd dat de hele spuit er in moet, nu vraag ik me af of dit niet te veel is? Ik ben bang dat ik haar anders ''plat spuit''
Ik heb een slanke draver van 1.60 hoog. Er zit 35 mg in 1 spuit. Ik zou echt niet weten hoe zwaar ze is.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt
janderegelaa schreef:xLianneeee schreef:Halloo
A.s. zaterdag word mijn paardje opgehaald met de trailer, aangezien de vorige keer ook geen succes was en ze hier is gekomen met verdovingspasta, wil ik dat nu weer doen. Ze heeft zaterdag een reis van 1,5 tot 2 uur.
Nu heb ik bij de dierarts Relaquine gehaald, er werd gezegd dat de hele spuit er in moet, nu vraag ik me af of dit niet te veel is? Ik ben bang dat ik haar anders ''plat spuit''
Ik heb een slanke draver van 1.60 hoog. Er zit 35 mg in 1 spuit. Ik zou echt niet weten hoe zwaar ze is.
Alvast bedankt
Je hebt gelijk, je kunt beter de Bokt meningen gebruiken dan het advies van een deskundig dierenarts!
janderegelaa schreef:Je mag de dosis x 1,5 doen. Dat zou 900 kilo zijn. TS had in die paar jaar beter kunnen oefenen met trailerladen.
janderegelaa schreef:xLianneeee schreef:Halloo
Alvast bedankt
Je hebt gelijk, je kunt beter de Bokt meningen gebruiken dan het advies van een deskundig dierenarts!