Paarden met de ziekte van Lyme

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Paarden met de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 12:51

Hallo bokkers,

hierbij wil ik even rondvragen of er nog mensen zijn met een paard dat de ziekte van Lyme heeft?

Mijn 12 jarige merrie Shakira, is gisteren door een Naturopaat (of Homeopaat) gediagnosticeerd met de ziekte van Lyme.
Na aanhoudende extreme stijfheid en overgevoeligheid bij aanraking van de huid had ik besloten een osteopaat te laten komen. Zij wist mij te vertellen dat ze mijn paard niet kon behandelen omdat ze abnormaal stijf was (toch zeker voor een paard dat 24/24 in de weide staat).
Zij raadde mij aan om een bloedonderzoek te laten uitvoeren om de oorzaak van de stijfheid te achterhalen.
Er is getest op verschillende ziekten, oa : Cushing, Insuline Resistentie, Glucose Intolerantie en Lyme.

Al snel waren de eerste resultaten binnen en wat bleek... Alle resultaten waren positief. De leverwaarden, nierwaarden, organen, spieren, alles was in orde.
Daarna kwamen de resultaten van de ziekten binnen, en ook daar was alles in orde, volgens het bloed leek mijn paard kerngezond.

Alvorens naar een kliniek te gaan voor nog verdere onderzoeken ben ik gaan aankloppen bij een homeopaat/naturopaat waar ik in het verleden nog geweest ben met een ander paard van mij.
Deze meneer wist mij zo goed als onmiddellijk te vertellen dat mijn paard de ziekte van Lyme had en dat die niet altijd zichtbaar is in het bloed. Ook had ze 3 enorme energie tekorten.
Vandaag ben ik gestart met een homeopatische behandeling en ik hoop daar binnen een maand toch al iets of wat resultaat van te zien.

Altijd de reguliere geneeskunde volgen is dus voor mij niet meer aan de orde.

Ik hoop dat er mensen gebaat kunnen zijn met mijn verhaal of hier mensen te vinden die in hetzelfde schuitje zitten, teken bij een paard zijn bijna niet te zien en als ze er toch 1 gehad hebben is het bijna onmogelijk om daar een 'rode kring' rond te zien.

rensju

Re: Paarden met de ziekte van Lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:07

Fijn dat je nu iets kan gaan doen. Ik ben wel benieuwd naar hoe zo iemand weet dat er 3 energietekorten zijn? Is dat bv tekort aan vet of eiwit bv? Of hoe moet ik dat zien..

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:21

Nee dat word gemeten aan de hand van een biotensor (een soort pendel), waarmee hij over de verschillende stoffen gaat tot hij een energieverandering voelt.

Ik heb dit daarnet ook nog besproken met mijn reguliere DA en zij zei dat ze van de man toch al enkele wonderbaarlijke dingen heeft gezien, natuurlijk zit hij er soms ook eens naast, maar dat doet de reguliere geneeskunde ook al eens hé.

En op dit moment bespaar ik mijn paard liever de rit naar de kliniek (is nogal een paard dat snel stress heeft) om dit eens te proberen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:28

Ik, maar indirect.

Ik heb mijn vosruin (zie profiel) naar een manege verkocht. Dit klinkt heftiger dan het is in dit geval, de eigenaresse is een goede bekende van me.

Abel liep een tijdje niet zo goed, samen met nog een andere pony, die liep ook niet goed. Ze hebben deze twee volledig laten onderzoeken incl bloedonderzoek, en ze blijken allebei Lyme te hebben. Abel heeft er zelfs nog Weil bij.

Ik geloof dat het is opgelost met antiotica en goede spier-opbouwende supplementen. Hij loopt weer in de lessen mee, dus het is weer redelijk in orde gekomen neem ik aan.

Ze lopen daar wel 24 uur in kudde buiten, dus qua beweging blijft hij goed op peil.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:29

Hier ook niets te vinden in het bloed maar de natuurgeneeskundige deed met de Lecher antenne wel lyme meten.
Hij zou Lyme, vervuilde lever, slecht werkende darm en een boterzuurbacterie hebben... Na een jaar aan de poeders en de druppels ben ik gestopt met de natuurgeneeskundige en dat was het beste wat ik ooit kon doen! Het koste me niet alleen klauwen met geld maar het hielp voor geen meter, hij werd alleen maar zieker en kon niets meer. Nu is er nog steeds iets met hem aan de hand maar niet meer zo dus en lusteloos dan toen, we zijn weer met onze gewone arts bezig en hebben voor de zoveelste keer weer bloed geprikt en nu hopen dat daar wat uit komt.
De natuurgeneeskundige dacht van alles te meten maar heeft het in een jaar alleen maar erger gemaakt lijkt wel, ik durf zo'n Lecher antenne niet meer te geloven

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:36

Een vriendin van mij heeft een pony met lyme (bleek wel uit het bloed) maar die heeft ook niet zo'n heel positieve ervaring met een natuurgeneeskundige met zo'n antenne geloof ik, opzich is haar paard er nu niet echt slechter van geworden, maar ook niet beter. Ze is de laatste tijd weer vooral gewoon regulier bezig met supplementen ed.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 13:43

Hier heb ik echt wel een heel goede ervaring met hem gehad,

3 jaar geleden heb ik mijn pony laten opereren aan een voorhoofdsholte onsteking (dit uitte zich vooral in stinkend snot), dit heeft mij toen 700€ gekost, en 2 dagen later had hij opnieuw stinkend snot.
De opties toen waren ofwel opnieuw opereren ofwel aankijken, ik heb het toen een tijd aangekeken en ben toch eens naar die homeopaat geweest, hij zei ook direct dat het om een ontsteking ging en heb dan ook bolletjes moeten geven. En bij mijn pony is het snot nooit meer terug gekomen..
Terwijl er vorig jaar nog nieuwe foto's zijn gemaakt, waarvan zelfs T*om M*ariën niet kon zeggen of er een ontsteking opzat, maar dat ze wel een tand konden verwijderen..

Ja dat had me ook een hele hoop geld gekost, en daarna mss nog half jaarlijks een tandarts laten komen omdat je niet zomaar een tand kan weghalen zonder verdere problemen bij een paard.

Ik wou dit de kans geven, omdat er in het bloed absoluut niets gevonden is, en dan had het in de kliniek ook weer een duur grapje geweest, voor dat ze -misschien- daar ben je dan nog niet zeker van, een oorzaak vonden.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:52

Jouw naturopaat is een kwakzalver, en je paard is (gelukkig) kerngezond.
Meer valt daar echt niet over te zeggen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:31

Nou dan mag je eens komen kijken naar mijn 'kerngezonde paard'.
Ik wil gerust het verslag van de osteopate (die overigens ook een eigen dierenartspraktijk heeft) doormailen.
Er is iets aan de hand met mijn paard, en als het dit blijkt te zijn kan mijn paard er alleen maar mee geholpen zijn. Ik doe dit trouwens onder begeleiding van mijn eigen dierenarts, die zelf toegaf er toch ook al dingen van te hebben gezien die verbazend waren.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:42

Je moet er in geloven, doe je dat zal het voor jou en je paard echt helpen!

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:52

Helaas heeft 1 van mijn paarden ook lyme.
Heel lang verhaal hoe en wat dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
Ik heb zowel de reguliere als de natuurlijke weg gevolgd. Zij heeft op zich wel baat gehad bij de natuurlijke weg op den duur. Echter volledig beter niet en ik denk ook niet dat dat kan.
Ze was op een gegeven moment niet meer te rijden. Vervolgens ook foto's laten maken van hele paard ( was ook al eerder gedaan)dierenarts concludeerde dat de lyme bij haar toch wel meer dingen had aangetast. ( ze liep steeds slechter). Vervolgens besloten met alles te stoppen nog half jaar op de wei en dan kijken. Ik had in mijn hoofd dat ik dan afscheid zou moeten nemen. Ze loopt nu 24/7 op de wei ( gelukkig deze winter ook buiten kunnen blijven) mag van haar vervroegde pensioen genieten. Als ze echt heeel gek gedaan heeft en veel gerend loopt ze niet zuiver maar als het normaal gaat is er weinig aan de hand. Zeker als je het niet weet. Zo lang dat zo gaat, ze buiten kan blijven, ( paard met lyme heeft veel baat bij beweging dus niet op stal ivm de stijfheid) en geen pijn heeft mag ze lekker in de wei blijven lopen. Ik rij haar niet meer, doe verder niets met haar en ze vindt het prima zo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:29

Mijn merrie heeft/had ook Lyme. Dit was wel in haar bloed te zien (Elisa test) maar het klopt idd dat de bloedtest ook een vals negatief kan geven. Mijn merrie is zowel regulier behandeld met antibiotica als met Chinese kruiden. Daarna heb ik haar zelf Samento en Banderol druppels gegeven en vervolgens Kaardebol. Symptomen bij haar waren: stijf, niet aangeraakt willen worden, op een gegeven moment chronisch kreupel aan de linkerschouder, lag urenlang per dag plat te slapen, koortspiek zonder verkoudheidsverschijnselen in December 2013, waarna ik op Lyme heb laten testen. Nu, een jaar later (en dus een jaar aan medicatie), is ze weer 100% in de running :-) . Ik train twee keer in de week in de bak met haar en doe 1 keer per week een buitenrit van een uur of 2. Het enige dat ze er aan over heeft gehouden is dat ze geen boomzadel kan velen. Met een boomloos zadel kan ze alles. Er is dus zeker wel hoop voor een paard met Lyme, maar de behandeling moet accuraat en langdurig zijn om alle cycli van de borreliabacterie te ondervangen :-) .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:03

Mijn trekpaard heeft het ook gehad. Bij de reguliere DA zo n beetje alles laten testen en naar speciale laboratoria laten sturen. Kwam niks uit. Toen per ongeluk bij Den Hoek terecht gekomen en die weg ingeslagen. Heeft wel even geduurd, maar na 2 jaar was mijn paard zo goed als nieuw.

Ik denk niet dat het een kwestie is van " in geloven". Bij mensen kun je nog met een placebo aankomen. Bij dieren werkt het wel of het werkt niet. Die kun je niks uitleggen over placebo.

Maar goed, je moet natuurlijk wel kritisch blijven. Nu heeft ie weer een gescheurde meniscus. Ik werk met Den Hoek en de reguliere arts. Was vooral bezig op de homeopatische toer, maar daar kom ik er nu niet helemaal mee. Dus komen er radicalere middelen en wordt zijn knie ingespoten met ontstekingsremmers. De arts van Den Hoek vond dat ook een goed idee.

En inderdaad, soms werkt het goed en soms doet het niks. Maar dat geldt ook voor de reguliere middelen. Blindstaren op 1 van de 2 "richtingen" probeer ik niet te doen. Voor beide zijn er voor en nadelen. En omdat iets himeopatisch is, betekent het niet automatisch dat het ook gezond is. Net als dat regulier automatisch ongezond is. Goed blijven kijken naar je paard, zou ik zeggen. Als het 1 niet werkt, is er een andere keuze (en soms houdt het op...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:51

TS, laat je niets wijsmaken. Jij bent een goedwillend slachtoffer voor dit soort kwakzalvers.
Je wilt zelf dat er iets gevonden wordt bij je paard en daar maakt zo'n kwakzalver gebruik(misbruik) van.
Laat je niets wijsmaken. De enige die hier goed mee is is die homeopaat zijn portemonnee.
Luister naar je dierenarts.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:12

Maar waar ga jij dan heen, als je DA het ook niet weet, Gast5428?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:14

Moet trouwens zeggen dat de homeopaat goed aan mij verdient, ja. Maar datzelfde geldt voor de DA :D

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:25

Lyme kan ook door het paard zelf overwonnen worden. En de kwakzalver met de zogenaamde eer laten strijken.

Zo niet volg dan aub de reguliere geneeskunst en laat de kwakzalverij links liggen! Het is een zeer hardnekkige bacterie die zich niet met wazigeWillypraktijken laat verslaan. Je paard lijdt! Lijdt veel pijn, ik kan het weten aangezien ik zelf Lyme heb!

Geef je paard de benodigde en zeer intensieve ( uiterst kostbare ) medicatie, verkwansel je geld niet aan ongeregistreerde rotzooi en kwakzalvers! Blijf eerlijk voor paard en laat het geen ( soms zelfs helse ) pijn lijden....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:20

Mijn homeopaat is yrouwens ook gewoon dierenarts. Compleet afgestudeerd vanuit Utrecht. DA+, dus

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 08:39

ariatje schreef:
Lyme kan ook door het paard zelf overwonnen worden.

Waar haal jij deze wijsheid vandaan :? ?
Als je paard het zelf overwint heb je geluk. Overwint je paard het niet zelf, dan zul je er toch iets aan moeten doen. Als de borreliabacterie zich eenmaal in het lichaam heeft genesteld en zich gaat vermenigvuldigen verlaat zij dit niet zomaar vrijwillig, zeker niet als de besmetting al ouder is. Dan is het toch echt zaak te behandelen, sowieso met antibiotica, maar daarna ook met aanvullende middelen. Middelen als samento en banderol zijn in laboratoria getest en effectief bevonden tegen de niet-spirocheetverschijning van de borreliabacterie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 09:45

ariatje schreef:
Het is een zeer hardnekkige bacterie die zich niet met wazigeWillypraktijken laat verslaan. Je paard lijdt! Lijdt veel pijn, ik kan het weten aangezien ik zelf Lyme heb!
..

Ach lieverd, dat is echt vreselijk voor je. En niemand is het met je oneens, dat dit bestreden moet worden met antibiotica. Maar buiten dat, kun je je lichaam wel helpen in de strijd. Met supplementen, bijvoorbeeld. Want alhoewel je soms niet anders kan dan keihard chemisch bestrijden, doet (bijv) antibiotica óók dingen met je lichaam die je liever niet had gezien (en daar ben ik dan weer ervaringsdeskundig in, helaas. "Vroegah" waren ze nogal snel met antibiotica en daar 'pluk ik nu nog de vruchten van'). En dan kan je lichaam wel wat hulp gebruiken.

Dus ik ben het met je eens; niet alleen homeopathie. Maar het kan je wel helpen.

Ik wens je sterkte met het genezingsproces. Mijn tante heeft het iok gehad en heeft daar 3 jaar 'plezier' van gehad. Het zijn lange -en pijnlijke- trajecten, helaas

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:27

Mac schreef:
ariatje schreef:
Lyme kan ook door het paard zelf overwonnen worden.

Waar haal jij deze wijsheid vandaan :? ?
Als je paard het zelf overwint heb je geluk. Overwint je paard het niet zelf, dan zul je er toch iets aan moeten doen. Als de borreliabacterie zich eenmaal in het lichaam heeft genesteld en zich gaat vermenigvuldigen verlaat zij dit niet zomaar vrijwillig, zeker niet als de besmetting al ouder is. Dan is het toch echt zaak te behandelen, sowieso met antibiotica, maar daarna ook met aanvullende middelen. Middelen als samento en banderol zijn in laboratoria getest en effectief bevonden tegen de niet-spirocheetverschijning van de borreliabacterie.

Je geeft zelf het antwoord al lijkt me.
Het paard overwint het zelf dus geen Lyme want bijna niemand heeft dan al een diagnose kunnen of laten maken. Voor de rest weet ik meer dan me lief is over deze ziekte maar bedankt voor info.......

Een natuurgenezer die de diagnose stelt? Mwoah.... Duitsland is veel verder in Lyme onderzoeken dan NL. En ja vaak wordt het niet eens opgespoord. Je moet meerdere tests doen. Daarnaast kan homeopathie reguliere geneesmiddelen tegenwerken. Hoge dosis vitamines die werken als bestrijding vrije radicale zijn wel weer aan te raden. Voor de rest is het belangrijk niet van alles door elkaar te gebruiken zodat behandelend artsen / genezers niet meer weten wie nu wat aan het behandelen is. De bacterie moet knock- out dát is het belangrijkste!
Laatst bijgewerkt door ariatje op 04-04-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:34

TS op grond van deze "diagnoses" is er niets te zeggen over de gezondheidstoestand van je paard, laat staan de specifieke diagnose Lyme.
Met de Lechner antenne meet je trouwens geen ziektes of mystieke trillingen, de Lechner meet hele specifieke zaken (golflengte van stralingen, zoals radio- en kortegolf-), en is niet te gebruiken voor medische diagnoses. Typische kwakzalver apparatuur.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:39

Kuggur schreef:
TS op grond van deze "diagnoses" is er niets te zeggen over de gezondheidstoestand van je paard, laat staan de specifieke diagnose Lyme.
Met de Lechner antenne meet je trouwens geen ziektes of mystieke trillingen, de Lechner meet hele specifieke zaken (golflengte van stralingen, zoals radio- en kortegolf-), en is niet te gebruiken voor medische diagnoses. Typische kwakzalver apparatuur.

Dus zolang je paard niet je transistorradio heeft ingeslikt volkomen onbruikbaar en geldklopperij!

* stamt nog uit een generatie van transistorradio's . Voor wie niet weet wat dat is: Google it!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 16:43

Als ze in Duitsland verder zijn met onderzoeken naar Lyme; kan je dierenarts (of jijzelf) daar geen dierenarts contacteren?

Lijkt mij een stuk fijner dat het natte vinger werk.

Placebo effect (al dan niet by proxy) bij dieren bestaat trouwens ook, net als bij kinderen. Neemt niet weg dat ik het mooi vind hoor als het werkt. Ik heb zelf kinderen ook wel 'anti heimwee pillen' gegeven (tictac) en verrekt, werkte als een trein! Dus ik ben zeker voor het placebo effect, omdat het uiterst effectief kan zijn zonder dat je hoeft te werken met echte medicatie.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:20

Oh ariatje, je opmerking was ironisch/sarcastisch bedoeld begrijp ik nu :-) .

Hoe werkt het placebo-effect bij dieren dan precies vuurneon? Reageren die daadwerkelijk op het medicijn of op jouw hoop op de werking van het medicijn zeg maar?