Vorig jaar kreeg ze in de zomer opeens roze plekjes rond haar anus, stukjes huid lieten los, het waren vettige plekjes, het is uiteindelijk best groot geweest. Maar ook weer goed onder controle gekregen (sudocreme was de oplossing om het weg te krijgen) en we gooiden het met de dierenarts op het feit van het geklungel met haar hele lichaam dat ze dit erbij had gekregen..
Een foto van vorig jaar het weer aan het genezen was, mooi zacht roze, huid oogt ook weer mooi glad:

Nu is ze dus inmiddels lichamelijk stukken beter (super energiek, mooi op gewicht, ogen die niet meer om de haverklap ontstoken zijn alles wat vorig jaar niet goed ging
), maar sinds een maandje ontdekte ik weer beginnende roze plekjes, ik herken ze snel aan stukjes huid die wat lijken te 'barsten' en als ik het uit de plooien trek zie je al roze stukjes.Het begint niet altijd direct rond haar anus, soms meer naar onder, soms in de 'naad/spleet' naar haar vacht toe (ik weet even niet hoe ik het beter moet omschrijven).
Ik mag er aan zitten, het schoonmaken, het is niet gezwollen o.i.d.
Maar ik ben nu toch wel benieuwd, waar denken jullie aan als jullie dit zien? Ik kan het nu namelijk helemaal niet plaatsen gezien ze verder op en top in orde lijkt op het moment.
(Ik ben ook van plan de dierenarts dit weer voor te leggen, maar ik ben toch benieuwd naar jullie meningen, wat jullie denken).

Nu zit het ergste aan de onderkant van de staartwortel.
Was ook schimmel eerst uitgesloten.