Het is een super paard, maar heeft helaas wel een bemerking.
En nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die een paard hebben met dit probleem of die hier ervaring mee hebben.
De merrie heeft twee jaar terug een veulen gehad. Hierbij is ze tijdens het veulenen tegen de muur gaan liggen. Ze hebben haar weer overeind geholpen omdat de dierenarts er zo doende niet goed bij kon.
Toen is het veulen er met een rotgang uitgekomen, voordat ze vanachter volledige ontsluiting had en helemaal los was. Hierdoor is ze vanachter uitgescheurd. De want tussen haar anus en vulva is nu volledig verdwenen, tot hoe ver dit doorgaat is niet te zien, maar voor hoever je het kan zien is alles één groot gat.
Nadat ik het paard heb gekocht is er meteen een dierenarts bijgekomen. Ze moest toch geënt worden dus dit was gelijk een goede gelegenheid om er naar te laten kijken. De dierenarts heeft ernaar gekeken en gaf aan dat er niks aan te doen is. Er zit helemaal niks, dus het is ook niet mogelijk om nog wat te hechten. Daarvoor is het ook al gelang geleden
Het heeft als gevolg dat je tijdens het rijden, maar vooral in vrijheid een zuigend geluid geeft. Daarnaast loopt er nu dus mest in de vagina, wat er met plassen en rollen dan weer uit komt. Gelukkig is ze niet ontstekingsgevoelig, anders was ze al weg geweest...
Ik ben benieuwd!