Voor het rijden is er niets aan de hand, maar na het rijden heeft mijn paard 2 bulten op haar ruggengraad. Ongeveer even groot als een ruggengraat knobbel en daar zit de bult ook bovenop. Het is dus niet op een plek onder het zadel. Nu heb ik mijn paard gelongeerd met longeersingel en ze heeft nergens last van. Na het rijden zijn de 2 bulten wel zichtbaar. Ik heb met verschillende sjabrakken, onderleggers en zadels gereden en bij elk daarvan krijgt ze het na het rijden. Ze heeft er geen last van, maar toch vraag ik me af wat het is. Misschien kan iemand mij hiermee helpen? Komt het door warmte of zijn er nog andere opties?
Ze reageert er niet gevoelig op. Toch wel raar dat ze dit nu dan heeft.
Hettieheks
Geplaatst: 29-03-15 22:01
Hoelang is het geleden dat het gecontroleerd is of je zadel wel goed ligt? Lijkt me als het alleen na het rijden is het toch met je zadel te maken heeft
Als er eenmaal zo'n plek zit, dan is hij niet "zomaar" weg. Telkens als er op enige wijze druk op komt, zal het weer terug komen, en dat zal gezien de plek waarschijnlijk met beide zadels het geval zijn? Laat iig je zadels weer controleren op pasvorm, en daarnaast even twee weken niet rijden om de bulten echt weg te laten trekken.
Yep, mijn paard heeft het ook. Wat en hoe kan niemand (zadelmaker /osteopaat) zeggen. Het zadel drukt absoluut niet . Alleen met een schapenvachtje gaat het bij mijn paard goed...Er is trouwens nog een topic over. Zoek maar eens voor meer ervaringen.