Hoe gebruik je Noromectin pour-on?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shauniraquel

Hoe gebruik je Noromectin pour-on?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 10:13

Mijn fries heeft mijt en daarvoor heb ik van de DA Noromectin pour-on voor gekregen. Er zit een gebruiksaanwijzing bij maar ik wordt er niet heel wijs van... Wie kan mij helpen?

Er staat: breng een lijn aan van de schoft tot de staart. Moet je het paard er nou mee wassen of echt alleen een lijntje aanbrengen? Want voor de rest staat er niet echt iets op.

Ik heb op internet gezocht maar wordt er nog niet meer wijzer van dan ik al was. Want ik ga er vanuit dat ik alles qua spullen wat ik gebruikt heb op haar moet wassen met het spul?

Michellette

Re: Hoe gebruik je Noromectin pour-on?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:17

nee, er niet mee wassen. Precies zoals er staat: breng een lijntje aan van de schoft tot de staart dus over de denkbeeldige aalstreep, zeg maar. En dit wrijft je in de huid, het trekt in het paard en doet op die manier zijn werk.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:38

Weer wat geleerd, dit had ik ook niet geweten!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:38

Instructies zijn voor koeien. Ivm tuigage. etc. is het daar smeren van dit spul niet aan te raden. In dit geval zou ik de hoeveelheid (er is een maximale dosis afhankelijk van gewicht) verdelen en aanbrengen waar de mijten meestal zitten. Hier is dat onder de manen en in de sokken (wel zo goed mogelijk op de huid aanbrengen), de warmste plekjes dus. Spul moet nl door de huid opgenomen worden zodat de mijt het binnenkrijgt bij het bijten van je paard om te eten.