Een jaar later na de patella luxatie gaat het weer goed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Een jaar later na de patella luxatie gaat het weer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 20:23

In dit topic wil ik jullie graag laten zien dat het met mijn connemara pony weer erg goed gaat.

Vorig jaar in Maart werd er patella luxatie vast gesteld aan beide knieën en nog niet zo een beetje, en zakte de grond weg onder mijn voeten.
Omdat ik weinig beeldmateriaal vond van soort gelijke symptomen was toen zelf nog op zoek.
Heb ik toen een eerste filmpje gemaakt hoe het eruit zag. Ook voor andere zoekende mensen.

Deze pony is een ruin en word dit jaar 15 jaar.
Het afgelopen jaar hebben we heel veel rechtdoor getraind buiten in het bos. En Naarmate het beter ging ook terug dressuurmatig .
Wat ook weer goed gaat. Het is te zeggen zover we samen rij technisch ver zijn.
Want paardrijden blijft moeilijk en onze toeristische weg is misschien altijd al wel moeilijker geweest omdat zijn knieën hem onbewust bij mij al langer parten speelde.

Rust roest voor deze pony en beweging lijkt dan ook zijn beste medicijn te zijn.

Ik ben in ieder geval heel erg blij met dit resultaat en beetje bij beetje rijden we verder en we kijken wel hoever we nog geraken.

xLindss

Re: Een jaar later na de patella luxatie gaat het weer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:27

Wat fijn dat het de goede kant op gaat! :)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:24

Wat fijn dat het nu weer beter gaat met je knappe pony! Ook een goed idee van je om een topic hiervan te maken om anderen eventueel te helpen! +:)+
Heb je hem kunnen ondersteunen met bepaald voer / supplementen naast de training?
De vooruitgang is zeker duidelijk te zien in draf!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 17:38

In augustus heb ik de training terug dagelijks opgepakt wat steeds beter ging.
Ik heb toen contact opgenomen met Tom marien uit lummen en gevraagd wat al mijn opties nog waren .
Maar ook verteld dat het juist veel beter werd.
Hij adviseerde toen om Tendon cure te gaan geven . Dit is voor spieren en pezen.
En ik moet zeggen dat ik na 3 dagen al erg goed verschil merkte.
Je merkte het aan de kleine dingen. Zoals wanneer ik mij pony uit de wei haal moeten we een klein rondje draaien om het draadje weer dicht te doen. Soms zijn er dagen dat het helemaal niet gaat en toen ging het echt bijzonder gemakkelijk.

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:11

Wat fijn dan dat je zo snel het verschil zag! Hopen dat het nu goed blijft gaan!