tekenbeet wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bokker145

tekenbeet wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 11:20

Hallo,
Ik merkte gisteren op dat mijn paard een teek had doordat ik weinig ervaring heb met teken :p heb ik direct even na gevraagd aan de staleigenaar of het er eentje was en ja inderdaad was het er eentje.
De teek is er uit maar vraag me af wat ik nu moet doen, heb de wonde even afgespoeld en ontsmet met betadine.
Moet ik nog iets doen? Aangezien de ziekte van Lyme een kans kan zijn, moet ik de dierenarts even bellen?
Groetjes

xLindss

Re: tekenbeet wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:01

Als het een kleine teek was is de kans dat hij een eventuele ziekte over heeft gebracht heel klein. Hij heeft zich dan ook nog niet volgezogen met bloed.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:06

bokker145 schreef:
Hallo,
Ik merkte gisteren op dat mijn paard een teek had doordat ik weinig ervaring heb met teken :p heb ik direct even na gevraagd aan de staleigenaar of het er eentje was en ja inderdaad was het er eentje.
De teek is er uit maar vraag me af wat ik nu moet doen, heb de wonde even afgespoeld en ontsmet met betadine.
Moet ik nog iets doen? Aangezien de ziekte van Lyme een kans kan zijn, moet ik de dierenarts even bellen?
Groetjes

Een aantal jaren geleden heb ik er ook eentje bij mijn paard gevonden. Heb toen de dierenarts gebeld. En deze zei toen tegen mij dat ik haar gewoon in de gaten moest houden. En zolang ik geen veranderingen aan haar merkte. Hoefde hij niet langs te komen. Kan best zijn dat dat nu veranderd is, want dat is ook alweer een jaar of 5 geleden.

mrie

Re: tekenbeet wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:07

Nee, klaar ben je goed gedaan

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:10

Zet de datum van de tekenbeet even in je telefoon of een andere kalender.

Ik doe dit voor al mijn dieren, mochten ze dus over een langere tijd rare symptomen gaan vertonen kun je precies vertellen aan de dierenarts wanneer er een teek is geweest en dat er eventueel op lyme onderzocht moet worden.

Maar over het algemeen is er niets waar je je zorgen over hoeft te maken hoor! Maar better safe then sorry ^^