Het veulen staat nog bij de fokker, tot ik een geschikte plek vind. Nu ga ik 2 plekken bekijken, maar wil ook weten welk voer ik het beste kan geven.
Ze krijgt nu onbeperkt hooi en een halve schep merrie brok per dag. Ze staat in een uitloopstal, dus nog niet op het gras. Nu gaf de fokker aan, dat ik haar kan gaan geven wat ik zelf wil, maar wat is nou wijsheid.
In de zomer komt ze 24/7 op het land, dus heeft ze gras. Naar mijn idee zou bijvoeren dan niet nodig zijn. Op de andere stal zou ze alleen in de avond terug gaan naar de paddock met schuilstal en dan voor de avond/nacht hooi krijgen. Bij beide zou ze in de winter op een paddock staan 24/7 met schuilstal en onbeperkt hooi.
Ik weet nu niet of ik voor de zomermaanden ook moet bijvoeren en wat ik in de wintermaanden moet bijvoeren.
Die van mij gaf ik altijd een speciale muesli voor jonge paarden tot 3 jaar. De mijne wilde geen brok eten dus vandaar dat ik heb gekozen voor de muesli.
Ik heb die van mij juniorix gevoerd van Cavalor. Is een meusli voor paarden in de groei. Heeft die van mij het erg goed opgedaan.
BloHal
Geplaatst: 29-03-15 09:15
Ik heb de mijne altijd pavo podo grow gegeven. Dat is speciaal voer voor het opgroeiende paard. Verder is het belangrijk dat ze ruim voldoende ruwvoer krijgen.
breggel1982
Geplaatst: 29-03-15 09:16
het eerste jaar is een erg belangrijk jaar voor de start van je paard , ze groeien hard en hebben stress van het spenen en verhuizen . ook is uit onderzoek gebleken dat ocd in het eerste jaar vaak samen met beweging een rol speelt of dat onstaat of niet samen met goede voeding . in het tweede en derde jaar is het eerder verstandig om je paard eerder wat '' schraal te houden'' dus gewoon lekker op de wei met goed hooi / kuil of gras . ik heb mijn jonge paarden altijd pavo gevoerd en was daar erg tevreden over .