Mijn pony heeft nu al bijna een jaar kleine korstjes op zijn rechter achterbeen zitten, op het onderbeen, vooral aan de voorkant. Nu loopt het been 's nachts flink op
Op het moment is het een soort wisselwerking, want momenteel heeft hij een mokplek aan de binnenkant van dit been. Doordat het been 's nachts dik wordt, kan het wondje niet genezen. En doordat het wondje niet geneest, blijft het been dik worden.Na een paar minuten stappen wordt het been dunner, en na 5 minuten is het been even dun als het andere achterbeen.
De DA heeft er meerdere keren naar gekeken. Heel typerend vond hij, was dat de haren wat uit elkaar staan, en je goed de roze huid kan zien daardoor. Het is geen mok, het is geen vasculitits, het heeft wat weg van alles maar het is het allemaal net niet. Advies is om zo veel mogelijk beweging te geven, zwavel bij te voeren, en wondjes te behandelen als gewone wondjes, dus ontsmetten met betadine, in laten drogen, en die korstjes, tsja.

Links van de kootholte zit momenteel mok. De korstjes zie je duidelijk, dat zijn de donkere stukjes op het been. Ook zie je heel goed dat de haren van elkaar af staan.
Wat er al gedaan is:
- zodra het weer het mogelijk maakt gaat pony weer 24/7 op de wei. Been blijft dan dun, maar die korstjes gaan niet weg
- mokzalf van Rapide, doet niks
- droogzetters, eventuele wondjes gaan dicht, korstjes gaan niet weg
- prednisolon kuur: been wordt en blijft dun, aanwezige wondjes gaan dicht, korstjes gaan niet weg
- niks doen, eventuele wondjes blijven zitten of worden groter, korstjes gaan niet weg
Wat ik nog wil proberen:
- Zwavel geven, op aanraden van de DA voor ondersteuning bloedsomloop, ondersteunt de soepelheid van de huid, afvoer van afvalstoffen
- kleefkruid, schijnt de lymfeklieren te ondersteunen, ook voor afvoer van afvalstoffen
- echinacea, schijnt de soepelheid van de huid en het afweersysteem te ondersteunen
En dan sta ik uiteraard nog open voor andere ideeën
Heeft iemand dit eerder gezien, heeft iemand een idee wat het kan zijn, en wat ik er aan kan doen?