Extraatje: Marstall Riegel of Equibites?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Extraatje: Marstall Riegel of Equibites?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 17:58

Hallo
Ik ben op zoek voor iets extra's erbij voor mijn Fjordendame. Zij krijgt momenteel eigenlijk alleen ruwvoer (hooi uit slowfeeder) en heeft een Himalaya steen in haar stal hangen. 's Ochtends en 's Avonds, wanneer de andere paarden op stal krachtvoer (basisbrok) krijgen, krijgt zij een bodempje van de schep om 'mee te doen'.
Binnenkort gaat zij weer het land op (dit wordt voorzichtig opgebouwd), maar er staat dit jaar niet zo veel gras als vorig jaar. Momenteel staat zij nog een dagdeel op een kaal winterweitje, waar ze eigenlijk niet meer graast, omdat er geen gras meer staat.
Ze wordt 5 dagen per week n uurtje gereden (hoewel niet echt intensief ofzo) en 1 dag een half uurtje gelongeerd en is nu heel mooi op gewicht (vorig weideseizoen bleef ze ook heel mooi op gewicht).

Ben me een beetje aan het oriënteren op iets wat ik eventueel na de 'arbeid' kan geven. Ik heb de Summerfit koeken overwogen, maar ik lees veel over suikers en jeuk bij koudbloed-types.
Van Hippostar heb ik een verglijkbaar product gezien, maar als ik dat op www.voervergelijk.nl vergelijk met de Summerfit koeken, is de gecombineerde waarde van suiker+zetmeel nog hoger als bij de Summerfit!

Nu viel mijn oog eigenlijk meer op de Stall (of Weide) Riegels van Marstall en op de Equi-bites van Dodson & Horrell.
Wie heeft ervaring met (een van) deze twee? Ze lijken me allebei wel fijn. Maar hoe lang gaat zo'n emmer Equi-bites van D&H eigenlijk mee, als je per 50kg lichaamsgewicht 1 koekje moet voeren?
En vinden de paarden ze lekker? (Voor zowel de Riegels als de Equi-bites). Mijn merrie is in principe een echte Fjord en eet een hoop; maar soms komt ze nog wel eens verrassend uit de hoek door compleet ergens haar neus voor op te trekken. :+ (Zo kregen ze op de vorige stal een tijdje een granenmix erbij in het weideseizoen en dit weigerde ze pertinent te eten!)

Martje80

Re: Extraatje: Marstall Riegel of Equibites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:03

Geen ervaring met beide maar weet wel dat de stal riegell keihard zijn. Niet zoals pavo koek.

ladypaard

Re: Extraatje: Marstall Riegel of Equibites?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:07

Wat jij noemt ken ik niet, maar heb zelf nog even zitten kijken naar Metazoa. (en dan de grotere brokvorm) om als "snoepje" te geven. Is de vitaminekorrel maar dan gewoon in de grotere vorm ofzo. en met 25 kilo, per kilo helemaal niet duur :') Maar weet niet hoe het andere er uitziet, en wat je dus voor ogen hebt.