Voer van voergezond.nl, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tes22

Voer van voergezond.nl, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:43

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de voedermiddelen van Voergezond? Heb de website van iemand van bokt, het spreekt mij in ieder geval erg aan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:24

Ik voer het nu 3 dagen, kan nog weinig over de werking zeggen.

Ik heb een proefzak 8 kilo superbrok laten versturen, kwam €8,50 verzendkosten bij maar ging via DHL, en dat duuuuuuuurt ;) moest ook zelf even navragen of er wat was verstuurd...

Het verdeel-punt voor mijn gebied staat alleen een (wat penny-gehalte-hebbend 8-) ) email adres bij, maar als het voer bevalt, ga ik het proberen daar op te halen.

Ik voer overigens niet de voorgestelde hoeveelheid, maar mijn paard krijgt prima hooi.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 18:35

Bedankt voor de info!

Nielojram, waar heb jij je keuze voor de superbrok op gebaseerd? En moet je dan toevallig ook afhalen in wijdenes? (vanwege het penny email adres :+ )

zafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:49

Voer het nu zo'n anderhalve maand aan mn nerveuze schrikkerige merrie. Op gewone basisbrok een stuiterbal. Metazoa geprobeerd, wel rustig maar geen blij paard. Subli zonder weer stuiterbal en nu healthy herbs. Lijkt echt de oplossing. Voldoende energie maar wel te hanteren + een blij en glanzend paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:01

Tes22 schreef:
Bedankt voor de info!

Nielojram, waar heb jij je keuze voor de superbrok op gebaseerd? En moet je dan toevallig ook afhalen in wijdenes? (vanwege het penny email adres :+ )

Vanwege het feit dat mijn poown vorig jaar hoefbevangen is geweest, en dit zag er het 'veiligst' uit.
En jep, Wijdenes, maar de tom zal wel weten waar het precies ligt :D

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:19

Ik voer het nu ook zo'n 1,5 maand. Ik merk qua gedrag en haarkleed eigenlijk niet zoveel verschil. Hij heeft verder wel voldoende energie, maar is absoluut niet druk. Hij eet het ook met veel smaak, maar schrokt het zeker niet naar binnen.
Enige nadeel zijn de kosten, hier in de buurt (Amsterdam) zit geen verkooppunt en de verzendkosten zijn ook niet niks...
De verzendkosten voor een proefverpakking zijn overigens iets goedkoper bij www.puurpaardenvoer.nl dan bij voergezond zelf, Nielojram, en zij leveren (bij mij toen iig) sneller. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:31

Sardis schreef:
De verzendkosten voor een proefverpakking zijn overigens iets goedkoper bij http://www.puurpaardenvoer.nl dan bij voergezond zelf, Nielojram, en zij leveren (bij mij toen iig) sneller. :)

Klopt inderdaad :)
Had alleen verwacht, voor €8,50, dat het met post.nl verstuurd werd. Snap best dat je als leverancier het niet in een doos van de plaatselijke super stopt, zoals wij particulieren :D , dus doos en het naar het verzendpunt brengen kost ook geld. Maarja... Had de alg.vw. beter moeten lezen..
Als het bevalt haal ik de volgende x zelf een zak bij het penny-mailadres O:) zal qua kosten niet hoger uitvallen dan de verzendkosten,heb auto van de zaak, maar was nu ff lui, makkelijk en gemakzuchtig, learning all the time!

Tes22

Re: Voer van voergezond.nl, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 22:05

Ik lees berichten over slokdarmverstoppingen, hoe is jullie ervaring daar mee?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:10

Ik voer mijn paard ook voergezond. Ben begonnen met de normaal plus brok maar die vond ze na driekwart zak niet lekker meer. Vanwege wat onbeduidende klachten ben ik in overleg overgestapt op de super plus brok en die vindt ze wel lekker. De normaal plus geef ik nog als beloningsbrokje maar dan kijkt ze bijna beledigd als ik die aanbiedt. Mijn paard glanst ook de pan uit en heeft genoeg energie.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:12

Ik heb het geprobeerd, maar omdat het lastig te verkrijgen was (redelijk uit de buurt) , aardig prijzig in verhouding, en mijn paarden vonden het niet lekker, ben ik afgehaakt.
Ik voer nu gewoon weer een vitaminebrokje. Doen ze het prima op, is makkelijk te voeren, makkelijk te verkrijgen en ze zitten allemaal perfect in hun vacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:14

Tes22 schreef:
Ik lees berichten over slokdarmverstoppingen, hoe is jullie ervaring daar mee?

Waar las je dat dan?

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 23:23

Moet je even in de zoekfunctie zoeken op voergezond en verstopping :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:45

Oke.
Alleen,als je je paard hooguit 1 kilo hiervan te eten geeft,per dag,hoe kan het dan een verstopping opleveren?
Op mijn vorige stal kregen ze elke zomer slokdarmverstopping(alle zwakke paarden) omdat er te weinig gras was,en bijgevoerd werden met vet voordroog slash kuil,niet door een brok..
Ze kregen eindelijk te eten en hapte het als een malle naar binnen,niet goed kauwen,enorme honger...
Mij maak je niet wijs dat het door deze brok komt... Een paard verslikt zich niet in de volgeschreven hoeveelheden,of ze voeren teveel,of het voer ernaast klopt niet.

Tes22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 07:52

Ik denk niet dat dat perse aan de voorgeschreven hoeveelheid of verslikken hoeft te liggen, het zou misschien kunnen liggen aan de nieuwe perstechniek en dat de brok wat uit kan zetten? Ik heb het niet getest, maar mocht het een verstopping veroorzaken dan lijkt mij dat in dit geval de meest waarschijnlijke oorzaak. Ik ben wel heel benieuwd.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:31

Mijn paard kreeg een slokdarmverstopping. Gelukkig heeft hij het zelf uitgehoest, er kwamen klonten uit en die roken volledig naar het voer. Wat overigens heerlijk ruikt.
Mijn paard krijgt naast (te)veel ruwvoer max 250gr brok bij en hij eet heel rustig. Elk jaar komt de tansarts voor zijn gebit. Dus hoe het kan, geen idee.
Verder werd mijn paard zn vacht erg dof, mn paard werd traag en lusteloos en bleek na onderzoek tekorten te hebben.
Ik ben er dus mee gestopt.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:48

Hier geen slokdarmverstoppingen gehad.
Hij eet het juist heel rustig en maakt veel speeksel aan.
Ik voer overigens de Normaal brok. Eerst voerde ik de Basis brok plus, maar ik had (vooral nu met het verharen e.d.) toch het idee dat hij wat meer nodig had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:00

Ik geef nu de drainmix. en wil daarna Basisbrok gaan proberen..

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:30

ik voer de hh basis plus brok nu zo'n 1,5 maand. ze eten het allemaal graag en zijn actief.
ik voerde al een brok zonder granen en extra suikers, ( marstall vito), maar omdat 1 pony toch niet van z'n vachtprobleem af komt wilde ik deze brok proberen.
ik ben benieuwd of het wat uitmaakt, maar dat kan ik pas beoordelen als hij zijn zomervacht krijgt.
verder tevreden over HH.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:33

Ben wel beneiuwd of de basisbrok goed zal gaan bevallen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:19

Voer het al bijna 5 jaar. Erg tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:40

Ik had hem vandaag ongeveer 500 gram basisbrok gegeven,eerst at hij de helft.
Toen ging hij weer grazen.

Daarna heeft hij uiteindelijk de andere helft ook nog opgegeten maar t ging niet van harte.
Is dit dan dus het 'eten naar behoefte'.?

Hij stond er wel enorm bij te kwijlen, terwijl hij echt reuze langzaam at... :oo

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:43

Dat deed die van mij ook. Uiteindelijk at hij het gewoon niet meer. Bij mijn paard was het denk ik meer met lange tanden eten..

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:56

Een paar jaar terug geprobeerd, niet zo goed bevallen.
Het werd met steeds meer tegenzin gegeten, tot hij écht aangaf het niet meer te lusten.
Ook qua energie en fitheid van paard in de periode dat ik het voerde vond ik het nogal matig, ander voer (op dit moment een marstall muesli) bevalt hier echt duidelijk veel beter!

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:11

als ze het niet meteen achter elkaar opeten is niet erg. ze eten inderdaad naar behoefte dan. en dat "kwijlen" betekent dat je paard meer speeksel produceerd met eten. dat is juist goed, maar zijn ze met de standaard ( fastfood) brokken niet meer gewend, om goed te moeten kauwen.

ik voer het aan 4 verschillende pony's die het allemaal even graag eten. maar die zijn al heel lang gewend aan voer dat niet zoet smaakt door de melasse e.d..

als je overstapt op dit soort voer kan het inderdaad even duren voordat ze weer meer energie hebben. dat komt omdat ze gewend zijn energie uit suikers en zetmeel ( granen) te halen. nu moeten ze energie uit natuurlijk voer halen en dat vergt een omschakeling.

ik ben zeer tevreden.