Botwoekering??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Botwoekering??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:52

Hallo allemaal...

Mijn paard heeft al heel lang problemen met zijn rug, en dat hij onregelmatig loopt. Veel struikelt onder het rijden.. Al naar veel dierenartsen, behandelaars geweest en het probleem is nooit echt opgelost. Met rijden loopt hij belastings kreupel op een kant. Dinsdag heb ik afspraak gemaakt met de dierenkliniek om fotos te gaan maken van zijn knie..

Nu denk ik zelf dat het een bokwoekering is (heeft ook op jonge leeftijd trauma opgelopen aan die knie)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat er aan gedaan kan worden??

Afbeelding

Ik durf nu niet eens meer te rijden op hem omdat ik bang ben dat hij pijn heeft..

Maartje1990

Re: Botwoekering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:53

Als ik zo naar z'n hoeven kijk, zie ik daar al een mogelijk (en makkelijk op te lossen) probleem voor het struikelen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 13:54

De foto is gemaakt paar dagen voordat hij opnieuw beslagen moest worden..maar moet je eens goed naar het verschil van dikte kijken bij de voorknieen

Het struikelen e.d doet hij ook maar op 1 kant. Linksom.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:01

linker voorbeen,knie ziet er inderdaad niet goed uit.Verschilt het weleens in dikte?Of is hij altijd even dik?
Een foto zal wel duidelijkheid brengen denk ik.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:05

Nee meestal verschilt het niet in dikte.. Is gewoon echt continu zo. Zit ook niet echt veel vocht in of wat dan ook want het is gewoon kogel hard. Het is gewoon bot lijkt het wel, of kraakbeen...
Als ik niet meer kan rijden is dat ook helemaal geen probleem, want dan ga ik gewoon wat anders met hem doen :) Voornaamste is dat ik gewoon weet wat er is, en wat er aan gedaan kan worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:06

het kan artrose zijn...maar dat kun je op de foto zien.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:07

Ja inderdaad, daarom heb ik nu ook gewoon besloten om foto's te laten maken. Kost wel berg geld maar wat er allemaal uitgegeven is aan dierenartsen, osteopaten en weet ik veel allemaal en ik er geen r**t mee ben opgeschoten :s

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

Pfff wat naar zeg, hopelijk valt het mee. Veel succes. Foto's van een knie laten maken is niet zo heel duur.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:12

De foto's is niet zo kostbaar, maar ze willen hem plaatselijk gaan injecteren op verschillende punten e.d en dan nog maar kijken wat eruit komt natuurlijk.

Ach als ze zeggen dat hij alleen maar als weide paardje kan fuctioneren dan boeit het me niet zo, geef er niet minder om en hij gaat ook niet weg :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:14

Eerst uitverdoven om te kijken waar het vandaan komt? Ja dat is natuurlijk weer de vraag of het iets is wat op de foto te vinden is. Pff altijd spannend zoiets bah.

Je komt uit Tholen zie ik, ga je naar BoZ of Roosendaal?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:20

Visdonk komt op stal :) gaan eerst foto's maken en dan inspuiten alsnodig is

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:21

Stagediver schreef:
Visdonk komt op stal :)

Ah dat is fijn. Heel veel succes hopelijk valt het mee.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:22

M'n paardje is niet zo op trailers haha :D dus is beter als ze gewoon op stal komen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:28

Tabaluga12 schreef:
Eerst uitverdoven om te kijken waar het vandaan komt? Ja dat is natuurlijk weer de vraag of het iets is wat op de foto te vinden is. Pff altijd spannend zoiets bah.

Je komt uit Tholen zie ik, ga je naar BoZ of Roosendaal?

Dat uitverdoven deden ze bij mijn paard ook. Uiteindelijk verbening hoefkraakbeen gevonden en ze (de heren geleerden) vonden dat paard een stuk minder kreupel liep bij verdoven onderste deel.
1+1=2 vonden ze. Ik zag overigens amper verschil.

TS, wat ik hiermee wil zeggen, blijf zelf ook kritisch. wellicht dat er artrose zit, maar controleer ook of je paard niet is gaan compenseren op andere lichaamsdelen en door de spanning in zijn lichaam nu dus kreupel loopt. 1 plus 1 is niet altijd 2 namelijk.

Sterkte met het onderzoek (of met de uitslag ze ge wilt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:36

Mijn paard heeft een botwoekering in haar knie, ik heb er ook wel foto's van als je geïnteresseerd bent. Wat wil je precies weten allemaal? :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:43

Wat jammer dat niet één van die artsen en behandelaars je heeft verteld dat foto's maken een goede optie is, zo te horen ben je al jaren bezig,zonde.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:01

Shanna schreef:
Mijn paard heeft een botwoekering in haar knie, ik heb er ook wel foto's van als je geïnteresseerd bent. Wat wil je precies weten allemaal? :)

Als je foto's hebt, graag wil wel eens vergelijken :)

Wat ik wil weten is, kan die nog bereden worden? kan er uberhaud iets gedaan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:16

Foto's zijn wel al wat ouder, inmiddels is het been nog meer verwoekerd. Meer informatie geef ik later, ik moet nu snel weg haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:22

Wow dat is wel apart zeg :o Ben benieuwd wat er op Shakir z'n foto's te zien valt :o
Ik ga ook even plat :) zit met voorhoofdholte ontsteking, bijholte ontsteking en ontstoken amandelen thuis :-) stuur me anders even pb-tje later :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:47

Stagediver schreef:
De foto is gemaakt paar dagen voordat hij opnieuw beslagen moest worden..maar moet je eens goed naar het verschil van dikte kijken bij de voorknieen

nou, het beslaan zou zomaar het probleem kunnen zijn. Zijn hielen zijn torenhoog. Ik vermoed dat hij op de toon land? Dat is niet bevordelijk. Ik zeg overigens niet dat dit het enige probleem is, maar ik denk wel dat een goede bekapping zónder hoefijzers al een verschil kan maken :j

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 15:54

Maartje1990 schreef:
Stagediver schreef:

nou, het beslaan zou zomaar het probleem kunnen zijn. Zijn hielen zijn torenhoog. Ik vermoed dat hij op de toon land? Dat is niet bevordelijk. Ik zeg overigens niet dat dit het enige probleem is, maar ik denk wel dat een goede bekapping zónder hoefijzers al een verschil kan maken :j

Ik heb al een andere hoefsmid, eentje die beter is.
Zonder ijzers is een NOT DONE.. ik rijd veel buiten en daarin tegen, schraapt hij ook heel erg als er gevoerd wordt, of als ik bijvoorbeeld even wegloop als die op de poetsplaats staat tot gevoelig aan toe..Ik heb hem dus expres voor op ijzers staan. Hij is gevalletje extreem schraper.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:40

vrijwel ieder paard kan zonder ijzers, die van jou daarbij inbegrepen, maar dat wil je blijkbaar niet horen. Prima, jammer want gaat ten koste van je paard :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:50

Oh ik geloof dat paarden zeker wel zonder ijzers kunnen. Maar bij mijn paard is het niet bevorderlijk. Heb er liever een paar ijzers onder dan dat mijn paard kreupel gaat lopen omdat zijn voeten gevoelig zijn omdat hij ze helemaal kort heeft geschraapt. Weer zo'n natuurlijk bekappen hooligan???

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:58

Mijn paard schraapt zijn hoeven tot zo ver toe dat hij er niet meer op kan lopen, en schraapt ze tot bloedens toe, maar natuurlijk kan die zonder hoefijzers, hij moet het maar lekker uitharden :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:00

Misschien moet je dan de oorzaak aanpakken ipv het symptoom te bestrijden. Je zegt dat je paard al kreupel loopt en dat hij veel struikelt. Hoefijzers er af zal daar in voor verbetering zorgen. Als jij gaat zorgen dat je paard niet meer schraapt dan heb je dus geen reden om die hoefijzers nog te gebruiken en ik denk eigenlijk dat je nog nooit je paard tot bloedens toe hebt zien schrapen, dat zeg je er volgens mij alleen maar bij. Maargoed, jouw paard, jouw keus, ik wilde alleen maar helpen ;)