Ik heb een Fries die nu voor de 2e keer einschuss heeft in hetzelfde been, ze is hiervoor behandeld door de DA en kliniek maar het been is niet meer helemaal 'dun' geworden. Ze loopt niet meer kreupel maar het been blijft wat dikker. Nou las ik in de Bit een stukje over Manuele Lymfedrainage, ik ben normaal niet echt van de 'alternatieve' dingen maar aangezien de DA's er niks meer voor weten wou ik dit toch eens proberen. Vorige week is ze voor het eerst behandeld en er zullen waarschijnlijk nog meerdere behandelingen gaan volgen. Ik was erg benieuwd of er hier ook bokkers waren die ervaring hebben met deze techniek? Ook in combi met einschuss? Zien jullie snel verbetering? Wordt je paard er 'gelukkiger' van?
Ik heb geen ervaring met lymfedrainage bij paarden, maar bij mensen is die behandeling vaak wel succesvol. Ik zou zeggen, doen, je hebt immers niets te verliezen
Natascha
Geplaatst: 27-03-15 08:09
ik heb er goede ervaringen mee. Bij dikke benen en ook bij een peesblessure van onze oude ruin. Ik heb evt wel een adres van iemand die het doet die je best mag mailen als je vragen hebt hoe het precies in z'n werk gaat.
Habore
Geplaatst: 27-03-15 11:58
Zelf geen ervaring met manuele lymfedrainage maar lees er idd wel goede dingen over.
Hier ook een paard wat verschillende keren einschuss heeft gehad. Wat bij mij geholpen heeft is Efrata kastanjegel smeren. Echt een super product. Ook Fargo hier op Bokt heeft er goede ervaringen mee.