Ik val meteen met de deur in huis
: Ik heb nu bijna 5 maanden last van mijn stuitje. niet wetend wat het nou was en na heel wat chagrijnige buien door de onophoudende, zeurende pijn ben ik naar mn moeder gestapt. 'mam, mn stuitje doet zeer. En het gaat maar niet over'. Na een week toch besloten om naar de huisarts te gaan. Die verwees me door naar de fysio. Krijg ik de vraag (gisteren)''Hoe belangrijk zijn paarden voor je''... Uhm, tja, ik ga er iedere dag naartoe, en rij 1-2 paarden per dag, plus twee waar ik vaak handwerk mee doe.Antwoord: Oh. Dan heb ik nieuws voor je, want, helaas, je mag niet meer rijden. MAXIMAAL 2 keer oer week en dat is al eigenlijk te veel. Ik dus kwaad en verdiretig, maarja, niks mee te doen. Mijn bekken staan verkeerd en helaas wordt er door mijn bekkenbodem dus steeds aan mijn stuitje getrokken waardoor de hele boel scheeftrekt. Dus nu maar rust houden en heel veel wandelen met de paarden. Dan kont het volgende zogenaamde'probleem', want ik rij op een IJslander die heel erg houdt van werken, werken, werken, afwisseling, hard gaan, lekker tolten en galopperen, telgangen etc. Maar ja, wat moet ik nou doen met hem? Moet misschien een paar maanden stil zitten / niet rijden. Dus poetsen kan, fietsen kan, longeren kan. En wat nog meer? Heb liever dat hij wel een beetje zijn conditie houdt..
Misschien ben ik veeleisend maar is er iets wat ik kan doen wat
1. afwisselend is
2. voor beetje beweging zorgt
3. wat leuk is voor mij en voor hem?
Vrijheidsdressuur zit er niet in en het is helaas geen heel erg handwerkpaard. 1x in de week is al meer dan voldoende
... Bedankt voor het lezen