Mijn paard heeft sinds eind december al een behoorlijk complex hoefprobleem.. Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring met dit probleem heeft.. De dierenarts en de hoefsmid weten namelijk ook niet precies wat het nu kan zijn..
Het begon met een stuk wild vlees aan de zijkant van de hoef en een scheur in de hoef..
De dierenarts is gekomen en heeft dit weggesneden (het was toen een heel klein plekje), het was een rare plek, maar leek nog mee te vallen.. Toen begon de ellende... het werd steeds erger er ontstond een scheur en het leek even alsof de boel van binnen af aan het afsterven was (zo benoemde de dierenarts dit)..
Toch leek het proces ineens stil te staan, niet meer erger te worden, en begon de hoef niet verder te scheuren aan de onderkant en leek de ''vleeswond'' aan de zijkant er mooi uit te groeien..
Hier onder een foto van hoe het er uit zag toen het proces uiteindelijk het ergste punt bereikt had
Het is nu gelukkig qua scheur etc. een stuk minder als op de foto!
Toch is en blijft het een raadsel wat dit nu precies is....
Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik dit heel graag!!
Zowel de hoefsmid als de dierenarts hebben dit nog niet eerder gezien..
Ga sowieso andere mensen raadplegen dan de DA en hoefsmid die er nu steeds bij komen, maar vraag me af of mensen ervaring hier mee hebben vandaar een post hier.. Alvast bedankt!
Mensen die rare dingen gaan roepen of commentaar leveren heb ik niks aan, dus bespaar je de moeite!!
Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand wat dit eventueel zou kunnen zijn?
Groeten, Sabrina