Allergisch? Verkouden? Of toch gewoon geïrriteerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Allergisch? Verkouden? Of toch gewoon geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:43

Hallo Bokkers,

Ik zit met een klein vraagje over mijn kleine minishet Lola. Ze heeft namelijk een geïrriteerde roze huid rond haar ogen en mond, ook heeft ze traanogen en daardoor gaat er ook veel troep rond haar ogen plakken wat moeilijk weg te halen is. En ook heeft ze wat last van jeuk. Ik weet dat bokt geen DA is maar het is volgens mij niet levensbedreigend want voor de rest ziet ze er ook gewoon nog goed uit. Maar hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn? Ik moet morgen wel een betere foto ervan maken denk ik. :)
Ik heb ook al kamille thee gebruikt voor haar ogen en gewoon water om de troep weg te halen maar de volgende dag zit het er weer. :n

Afbeelding

mrie

Re: Allergisch? Verkouden? Of toch gewoon geïrriteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:57

zonnebrand, rui..
Doorgaan met die kamillethee tot het over is, dat duurt even

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:03

Oke ik zal doorgaan met de kamillethee. ;) Ze heeft het trouwens al vanaf December voor alle anderen. Maar duurt het dan erg lang met de kamillethee want ik zag echt geen verbeteringen toen ik het voor het eerst probeerde.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:24

Kun je ook zorgen dat ze een beetje uit de wind blijft dat is fijner voor het oogje. Ik weet niet hoe je het doet maar het is handig om de thee in een oud spuitje te doen en dan in haar oog te spuiten zonder het oog verder aan te raken, dan blijft het schoner. Als heet al zo lang is moet je misschien op zoek ga naar caf zalf. Dat heeft de veearts, de dierenarts en de apotheek.

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 22:03

Dat is een handige tip ik heb nog toevallig een oud spuitje liggen en ik zal op zoek gaan naar die caf zalf! Bedankt voor de tip! :D