fargo schreef:Hoeveel krijgt ze van het medicijn, een van de bijwerkingen is dat ze sloom of lethargisch kunnen zijn, misschien is dosis op dit moment te hoog voor haar? Zowiezo worden ze wat sloom en soms zelfs misselijk van die pil, dus ik gaf deze of vlak voor het eten zodat de mijne nog gewoon wakker en trek had. Of ik gaf hem na het eten zodat hij dat gewoon op at en niet door sloomheid of misselijkheid kon laten staan.
EDIT Ik heb een beetje het gevoel dat de dosis te hoog is want als een paard gewend is aan het medicijn moet het eigenlijk niet meer zo sterk reageren en sloom zijn ervan. De mijne was dit met name op het moment dat ik de dosis wijzigde en dus verhoogd had, dan moest hij weer wennen ..
Ze krijgt al bijna 1,5 jaar een kwart pil. Dat ze te veel Prascend krijgt, daar zal het denk ik niet aan liggen. Naast het blijven liggen, is ze niet sloom. Ook gebeurd het blijven liggen voordat ze 's ochtends de pil krijgt en is ze de rest van de dag haar normale zelf. Zou dus eerder zijn dat ze te weinig zou krijgen en de pil te vroeg is uitgewerkt voordat ze de volgende dag weer krijgt dan dat ze te veel krijgt.
@Jannepauli, het tot zichzelf komen bij het opstaan is nog geeneens zo zeer waar ik me zorgen over maak. Het is meer het blijven liggen tijdens het voeren en tijdens het liggen mesten wat ik zo apart vindt. Maar misschien is het ook iets heel simpels dat ze op zo'n moment nog gewoon ligt te slapen en nog geen zin heeft om op te staan.