Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kirsha schreef:1190 m2 is ongeveer net zo groot als een flinke rijbak van 20x60 meter. Dat eet een paard in no time kaal, in de winter wordt het vertrapt waardoor je in het voorjaar geen gras hebt en voor twee paarden (want ik neem aan dat je geen paard alleen houdt) is het al helemaal te klein.
Sure_lee schreef:Edit: Een geit of schaap is geen goed maatje voor een paard. Deze heeft een soortgenoot nodig. Neem dan een shetlandertje of kijk voor iemand die een paard of pony erbij wil zetten.
friesam schreef:1000 meter is erg weinig. 1 paard alleen is al niet een goede situatie, denk eerder aan een mini-shet erbij dan denk ik minimaal 3000 meter met stal en een goede paddock.
Hele winter op stal houden, hoop niet dat je dat meent?
Dwarfjahh schreef:Oke, een paddock maken klinkt ook wel logisch. en hoe groot moet die ongeveer zijn?
Gypsy schreef:Dwarfjahh schreef:Oke, een paddock maken klinkt ook wel logisch. en hoe groot moet die ongeveer zijn?
Nou ongeveer de helft van die 1000 m2 minimaal, en als je het een beetje diervriendelijk wil houden eignelijk het hele stuk. Maar als je geen 2e paard kan betalen betwijfel ik of je dit kan betalen. 1000m2 is 1/10 van een hectare, da's echt belachelijk klein. Moet je eigenlijk geen paarden op willen houden.
Dwarfjahh schreef:En als ik ze 2 a 3 keer in de week in de wei zet en de andere dagen op stal met hooi?
Shellebel93 schreef:oke ik snap de redenatie niet zo goed qua een shet is geen paard dus dat kan wel.. ook een shet kost geld.. ook een shet moet eten hebben en de hoefsmid en alles...
Wat kost een paard/pony dan meer als een shet?