Paard kraakt zichzelf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Paard kraakt zichzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 14:09

Hallo

De laatste tijd heeft mijn paard echt rare trekjes, als ze in de stal staat trekt ze haar hoofd scheef en maak een rare beweging en dan hoor je 'knak knak knak' der zijn ook mensen die dit doen dus kan een paard dit ook?

En dan nog iets, dit doet ze in de stal en onder het rijden, ze opent haar mond zodat er ong. Net een vinger tussen past en dat gaat haar onderkaak naar links en boven naar rechts en dat begint ze eeeenorm te hangen haar neus eruit te douwen.

Ze doet dit allebij in de stal ook, wat kan ik hiermee of is dit niet erg?

Anoniem

Re: Paard kraakt zichzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:11

Ik zou dit zeker na laten kijken en dan te beginnen bij de tanden. Kan zijn dat ze daar erg last van heeft.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 14:14

Joolien schreef:
Ik zou dit zeker na laten kijken en dan te beginnen bij de tanden. Kan zijn dat ze daar erg last van heeft.

Tandarts moet idd komen, zal dit zeker even aan hem uitleggen! Is der een manier waarop ik dit zelf n beetje kan voelen of is dat niet verstandig? Ik ga zo rijden misschien kan ik haar filmen als ze het doet dan hebben jullie een duidelijker beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:19

Ja kan maar dan moet je een beetje handig zijn en weten waar je op moet letten dus in dat geval zou ik t niet doen.
Perosoonlijk zou ik er niet op gaan zitten als mijn paard op deze manier ongemak laat zien, maar als je toch gaat rijden ben ik wel benieuwd naar een filmpje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:34

Ik denk dat het ook knarsen zou kunnen zijn wat ts hoort.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:39

Knarsen zou ook heel goed kunnen. De verzorg pony van een vriendin van mij doet dat ook, dan lijkt het ook net of hij zich "knakt", kwestie van afleren als hij niks met zijn tanden heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:40

Delphi2003 schreef:
Knarsen zou ook heel goed kunnen. De verzorg pony van een vriendin van mij doet dat ook, dan lijkt het ook net of hij zich "knakt", kwestie van afleren als hij niks met zijn tanden heeft.

Knarsen kan ook zijn door pijn elders in het lijf. Net als jij als mens op je tanden bijt als je pijn hebt zeg maar.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:26

Dat ontluchten is denk ik wat ik hoor maar dat een paard dat doet? Vind ik toch wel een raar idee haha.

Ik zou echt niet weten wat knarsen voor een geluid geeft maar ze heeft haar tanden juist niet op elkaar als ze het doet dus ik weet niet het niet hoor..

Heb haar trouwens even gefilmd hoe ze het doet, 2 keer zelfs de eerste keer hoor je 1 knak als ze omhoog komt en de laaste keer echt duidelijk haar hele nek ofs.

Zou even kijken of ik het geupload krijg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:29

Elk levend wezen met gewrichten kan gewrichten knakken ;) Alleen hoor je het niet zo snel bij je hond of kat, konijn of cavia ;)

Tanden knarsen klinkt heel erg anders, als je weet hoe het klinkt bij mensen herken je het ook wel bij paarden. Het is een soort laag piepend/schavend geluid.
Wat je paard doet met het openen van de mond zou ik niet per se bij de tandarts zoeken, ik denk dat je er beter een fysio bij kunt halen. Of eerst gewoon de dierenarts die je daarin kan adviseren. Ik kan me voorstellen dat een paard zich op die manier onttrekt aan een probleempje in rug/lendenen/heup.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 15:35

Zou idd best kunne haha klinkt alleen zo raar.

Ik heb knarsen ook nog nooit gehoord bij mensen dus dat word moeilijk.

Moderatoropmerking:
link verwijderd

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:44

Als het goed is doet het filmpje het nu wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:46

Het klinkt echt als kraken, misschien dat hij vast zit in zn nek?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 02:50

Vind het eruit zien alsof hij het expres doet, je ziet hem echt een beetje dat moment zoeken waarop het knakt. Dus denk dat hem iets niet lekker zit, zou er even een osteo ofzo naar laten kijken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 03:35

Ik sluit haken op de kiezen nog steeds niet uit hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 07:33

Omdat dit zeker niet rij technisch is en ik denk dat je daar zinnige antwoorden gaat krijgen verplaats ik dit van RT-V naar MD

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 18:32

Ze doet dit idd ook express en ook constant want t is niet bepaald moeilijk
Om haar op camera te pakken haha. We gaan in de mei vakantie de fyiso laten komen om te voelen. Kan echt niet eerder ivm werk en eind examens.. Tandarts komt misschien wel al eerder. We zullen zien hahaha!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:39

Vind het toch klinken alsof ze het met de tanden doet. Dat op het laatst van het filmpje, dat kan bijna niet uit de nek komen, want ze beweegt haar nek nauwelijks. Alleen heel hoog in de nek zou nog kunnen. Maar ik vind het met lijken op gebit

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:44

Ik vind het ook als tanden knarsen klinken.
Lijkt of de achterste kiezen te hoog zijn en dat ze daarom steeds haar mond open doet en dan kan ze de kiezen over elkaar knarsen.
krijgt ze een roesje als de tandarts haar behandeld

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 18:49

Ik zou echt niet weten wat voor geluid dat moet geven dus ik sluit het ook niet uit.

Wat is een roesje? :+

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:07

krijgt ze van de DA een prik zodat ze licht slaapt zodat de DA/tandarts goed bij alle tanden en kiezen kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:08

Als je gaat wachten tot mei zou ik ook even wachten met rijden, vioor tzelfde geldt doet het hem ook zeer. Waarom moet je wachten tot mei? Ik zou dan trouwens eerst de tandarts laten komen.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:11

Joolien schreef:
Knarsen kan ook zijn door pijn elders in het lijf. Net als jij als mens op je tanden bijt als je pijn hebt zeg maar.

Ja dat kan ook ja. Deze pony had gelukkig niks, DA laten komen en tandarts ook. Dan is het wel een kwestie van afleren, waar we al redelijk ver mee zijn :)

Misschien handig het geluid op te nemen zodat we kunnen horen of het knarsen is? :?

Edit: Laat maar net gezien :P

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:14

Ooooh zo ja nou ze is echt altijd vervelend met dit soort dingen en is altijd letterlijk plat gespoten..

Hoevaak moet t gemiddelde paard eigg naar de tandarts want deze is begin vorig zomervakantie nog geweest.

Ik heb jammer genoeg 2 proeven die ik moet rijden ivm school en omdat ze niet stok kreupel is en gewoon loopt alleen ja soms doet ze dus dit mag ik niet van paard ruilen. (Had dit al gevraagd voor dat dit probleem me opviel ivm met dat ze erg moeilijk kan zijn)

Daarom moet ik dus ook wachten tot mei, ik heb het echt belachelijk druk met de examentraining. Mam kan t niet alleen, maar als jullie vinden dat er echt nu iemand moet komen kan ik wel de buurman vragen..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:21

Ik heb btw net even bij allebei de paarden in de mond gevoeld en bij haar voelt het idd scherper als bij de andere dus de tandarts moet toch even langskomen.