Ronde kale plekken? Ringworm of toch iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jolinebonnie

Ronde kale plekken? Ringworm of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:25

Hallo,

Ik heb een vraagje. Laatst zag ik een ronde kale plek op de hals van mijn paard en later zag ik net zo'n plek bij d'r singel. Ze heeft al een tijdje geen zadel op dus van de singel kan dit niet zijn. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Ringwormen misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:32

Kan je de haartjes rondom makkelijk uittrekken? Dan kan het idd op ringworm duiden. Ik heb het ooit zelf gehad bij mijn paard, maar het was makkelijk te genezen door te wassen met Imaverol. Alleen is het nu natuurlijk geen warm zomerweertje.
Het kan natuurlijk vanalles zijn. Om het echt zeker te weten kan je veearts ook een staaltje nemen.
Wel is het zo dat schimmel nooit bij één plekje blijft, meestal zijn er meerdere te zien.
Laatst bijgewerkt door Kabouter123 op 21-03-15 20:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Yenni

Re: Ronde kale plekken? Ringworm of toch iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:34

Lijkt op ringworm voor de zekerheid iets halen bij de DA :)

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:44

Bedankt! Ik zal ff kijken of haartjes rondom makkelijk loslaten, nog niet naar gekeken. Als jullie ook aan ringworm denken, dan is DA erbij halen het beste ja :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:47

Of luis.. Mijn haf kreeg ook dergelijke kale plekken, kwam door luis. Luis kan je zien, al is dat met veel haar wel lastig.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:50

Ik denk idd dat ringworm zou kunnen. Ziet er ook iets schilverig uit. Zou even een da vragen ernaar te kijken.