mrie schreef:Ik denk dat 2000 voor een dier wat al wat kan, (onder de man, aangespannen) wat je leuk vind, waar je al weet dat je er een klik mee hebt en waarmee je lekker de recreatie in wil eigenlijk niet te duur.
Het is natuurlijk altijd wat de gek er voor geeft maar ik vind het alle bij elkaar opgeteld en gewikt en gewogen redelijk.
Het keuren... Tja. Waar keur je voor: Om onzichtbare gezondheidsproblemen uit te sluiten. Stel nou dat jij dat paard nog en half jaar zou bij rijden dan weet je zo'n beetje wel alles van hem. Ik zou dan niet klinische keuren en al helemaal niet rontchenologisch. Dat laatste heb ik nog nooit gedaan, ik rij namelijk niet in de sport, ik eis geen super prestaties. En dan vind ik dat niet nodig.
Over de hoeven: Het kan zelfs zo zijn dat hij door de ijzers zwakke hoeven heeft gekregen. Of door de ijzers, meer door hoe zijn beenstand door je jaren gevolgd is en ongestoord ontwikkeld is.
Brokkel hoef kun je heel erg verbeteren door het beest elke dag een kwartiertje in de diepe modder te zetten. En je kun je verdiepen in wat nou een goede smid is voor jou en je beest. Je kunt kiezen voor zelf bekappen, natural balance, traditioneel ect... Er zijn zoveel methoden en visie's
Als je zelf geld hebt hoef je niks te verzekekeren, mijn paard heeft dus een pennyrekening en geen kleine lettertjes
Bedankt voor je duidelijke reactie, emotioneel is mij ook veel waard en ik weet inderdaad wat ik koop tegen die tijd. Ik ga me tegen die tijd is in de hoeven verdiepen !