Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:1x per jaar ontwormen vind ik absoluut onnodig risico's nemen.Ik heb sinds vorige zondag er een paard bij,die was in juni vorig jaar voor laatst ontwormd.Met ivermectine...Ik heb hem maandag ontwormd,weer met ivermectine omdat de mildste wormkuur is.Hij stikte van de bloedwormen.
Over twee weken gaat er een pramox in.Bij mij worden ze minstens 4 a 6x per jaar ontwormd.
Maartje1990 schreef:geerke schreef:1x per jaar ontwormen vind ik absoluut onnodig risico's nemen.Ik heb sinds vorige zondag er een paard bij,die was in juni vorig jaar voor laatst ontwormd.Met ivermectine...Ik heb hem maandag ontwormd,weer met ivermectine omdat de mildste wormkuur is.Hij stikte van de bloedwormen.
Over twee weken gaat er een pramox in.Bij mij worden ze minstens 4 a 6x per jaar ontwormd.
Sorry, maar dit vind ik gewoon extreem egoïstisch dat je dit doet. Je werkt hier gewoon resistentie mee in de hand, kan ik niet begrijpenzorg gewoon dat je er goed bovenop zit zodat je de ontworming tot een minimum kunt beperken.
boeflover schreef:ontwormen moet je niet doen 'om de 8 weken/2x per jaar of 1x per jaar', maar wanneer het nodig is.
Maartje1990 schreef:Hmm, ik weet dat het niet zichtbaar is in een mestonderzoek, in een bloedonderzoek zou ik dat aan mijn DA moeten vragen. Maar dan nog zou je dan gewoon 1 keer per jaar tegen lintworm kunnen ontwormen en niet 4 of 6 keer per jaar, dat is gewoon belachelijk en onnodig.
geerke schreef:Sorry, maar dit vind ik gewoon extreem egoïstisch dat je dit doet. Je werkt hier gewoon resistentie mee in de hand, kan ik niet begrijpenzorg gewoon dat je er goed bovenop zit zodat je de ontworming tot een minimum kunt beperken.