Hoii, ik weet dat er topics zijn over wormenkuren maar ik kan het antwoord op mijn vraag er niet tussen vinden. Wormenkuur door de muesli gedaan maar ze eet het niet op. En nu? Muesli fijnstampen, in een emmer met wat water erbij? Hebben jullie nog ideeen?
Nieuwe wormenkuur kopen en gewoon rechtstreeks in de mond spuiten. Ontwormingsmiddel is over het algemeen niet lekker, een paard zal dit zelden uit vrije wil opeten.
P_Fashion
Geplaatst: 18-03-15 18:49
Iemand anders wortel voor de mond houden en zelf het erin spuiten. Als het spul erin zit wortel geven. Werkt bij mij altijd.
Inderdaad, ze vinden het vies en dus zul je het rechtstreeks in de mond moeten spuiten. Misschien wil iemand je hier wel even bij helpen als je paard tegenwerkt? Laat één iemand het hoofd van je paard iets omhoog houden (of leg zijn kin op je schouder), zodat hij de pasta niet kan uitspugen. Spuitstuk goed diep in zijn mondhoek en in één keer naar achteren op zijn tong spuiten. Daarna ff zijn hoofd omhooghouden zodat hij doorslikt. Klaar is Klara!!
Ja, dat werkt dus niet, pony is van een vriendin van mij en we hebben eerder een vitaminespuit gegeven maar dat spuugte ze zo weer uit en ze steigert en bijt als ze haar zin niet krijgt, daarom hadden we de vitaminespuit ook door t voer gedaan wat ze toen wel op at.
Ow, dat is vervelend ja... Maar dan is je wel gewoon de baas als je iets wilt doen wat haar niet bevalt. Een keer flink aanpakken is niet verkeerd dan hoor... Maar misschien zou je het ook aan iemand kunnen vragen die veel overwicht heeft op paarden? Wil de hoefsmid je bijvoorbeeld even helpen als hij weer komt? Vreemde ogen dwingen