'S winters borstel ik mijn paarden zelden, ik laat ze lekker smerig worden en blijf ver uit de buurt met de borstel. Maar nu het langzaam voorjaar begint te worden die borstels maar weer afgestoft, de zilvershampoo uitgehaald en gaan met die banaan! Dacht ik... ik ontdekte een wratje achtig iets bij Reno, in de groepsapp gegooid, op Facebook gegooid en al snel werd het tot sarcoïd benoemd.
Dierenarts geappt wat zij dacht, en jawel, ook zij dacht een sarcoïd. Een afspraak werd gemaakt voor afgelopen donderdag om 13.00. Al voorbereid op het antwoord, maar toen ze ècht de diagnose stelde komt dat toch even als een grote domper, want wie kent de topics op Bokt van de horror sarcoïden niet?
Reno heeft er dus twee in zijn 'oksel', ongeveer een drie tot vier centimeter uit elkaar. Keuze tussen opereren of zalf, zalf is erg pijnlijk, operatie heeft nog meer nadelen. Keuze voor de zalf was dus al snel gemakt, potje zalf is ondertussen in huis. Vanaf maandag ga ik 5 à 6 dagen smeren en dan eraf blijven en begint het wachten.
Het leek mij 'leuk' en vooral informatief om een volgtopic te openen van Reno. Er is nog vrij weinig bekent over sarcoïden en bij ieder paard verloopt de genezing anders. Hoe meer informatie we kunnen delen met elkaar hoe beter lijkt mij.

Hier zie je links de tweede sarcoïd zitten.

Via een samenloop van allemaal toevalligheden in contact gekomen met bokker Anouk, zij heeft momenteel Harley die met een sarcoïd staat waar je u tegen zegt. (Haar topic [MD] Ik zie door de bomen het bos niet meer! Sarcoid! + foto's! Op Facebook hebben wij nog verder gekletst en wat ben ik ontzettend geschrokken van de ontwikkeling en de duur van de behandeling. Het heeft me zelf aan het twijfelen gebracht om überhaupt wel met créme aan de gang te gaan. Even gedacht om het zo te laten en maar te laten groeien en als het niet meer zou gaan hem te laten afmaken. Maar niet ieder paard is hetzelfde dus we gaan ervoor.
Wish me luck, en het zou leuk zijn als je volgt.

..................................Sorry kon me niet beheersen