Trilplaat voor paarden, Horsepower Plate

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniey

Trilplaat voor paarden, Horsepower Plate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 13:36

Hallo allemaal,

Voor school ben ik bezig met een onderzoek over de trilplaat voor paarden. Ik moet dit helemaal uitdiepen en ben sowieso ook benieuwd naar hoe de mensen die er bekend mee zijn de trilplaat gebruiken tijdens de training, alledaagse bezigheden of blessures.

Ik ben dus op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben. Heb je zelf ooit je paard op de trilplaat gehad? Heb je op stal een trilplaat staan? Heb je blessures verholpen met de trilplaat? Of juist niet?

Oftewel, wat weet je erover en kun je mij verder helpen dit onderwerp verder uit te diepen?

Alvast enorm bedankt voor alle reacties!
_/-\o_

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Trilplaat voor paarden, Horsepower Plate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:52

ED -> MD

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:01

Ik weet dat er op Manege Tinte (in Tinte) een staat, of iig gestaan heeft.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht dat je met hen contact op kunt nemen voor gebruikerservaringen?

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 15:05

Bedankt voor de tip!
Daar ga ik zeker even achteraan!

xloveedx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:38

ik verzorg een pony bij manege tinte, mijn verzorgpony staat er regelmatig op alleen vind ze het nog heel spannend want dan staat ze ineens tussen een soort muren en de grond trilt ineens ook, dus dat moet heel eng zijn. :P ik vind het erg fijn ook als ze weer eens kreupel is enzo zetten we haar er even 10 minuutjes op en daarna aan de hand/in de stapmolen stappen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:29

Op mij ln vorige pensonstal hebben ze een trilplaat staan. Gehuurd van een bedrij f voor paard met peesblessure. Eigenaar van het paard is heel erg te spreken over het resultaat. Hij is sneller hersteld dan voorspeld door DA en is goed inbspiermassa gebleven. Mijn paard heeft er ook even op gestaan omdat ze koliekverschijnselen had. Ideaal voor het lostrillen van darmen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 07:45

Ik vraag me serieus af of een ritje in de trailer niet hetzelfde effect heeft.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:46

Inderdaad staat er op manege Tinte een trilplaat, mijn paard staat er ook. Ik zet haar er sinds een week op, na bespreken met een vriendin die er enthousiast over is. Haar paard kampt met een blessure en is gevoelig in haar lijf qua spieren. Door de trilplaat merkt zij dat haar paard losser in zijn lijf blijft en geen last krijgt van bv stijve rug door het minder kunnen bewegen en loswerken nu ze minder kan rijden. Mijn paard is eigenlijk prima gezond (afkloppen!) maar omdat het voor ontspanning in de spieren zorgt volgens mijn vriendin kan het geen kwaad lijkt me. Als je meer wilt weten zeg je het maar, misschien dat ik je kan helpen. Omdat mijn paard pas een week er op staat kan ik er zelf nog niet zoveel over zeggen,ik merk nu iig geen verschil maar er is natuurlijk ook geen probleem dat ik probeer op te lossen hiermee.

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:52

Weidebloem schreef:
Op mij ln vorige pensonstal hebben ze een trilplaat staan. Gehuurd van een bedrij f voor paard met peesblessure. Eigenaar van het paard is heel erg te spreken over het resultaat. Hij is sneller hersteld dan voorspeld door DA en is goed inbspiermassa gebleven. Mijn paard heeft er ook even op gestaan omdat ze koliekverschijnselen had. Ideaal voor het lostrillen van darmen.

Zou ik misschien in contact kunnen komen met diegene die het paard erop had staan voor de peesblessure? En heb jij je paard er één keer opgehad? Je mag me anders ook een pb sturen.

janouk schreef:
Ik vraag me serieus af of een ritje in de trailer niet hetzelfde effect heeft.

Ik denk dat dat een heel ander effect heeft, omdat je in de trailer remt en gas geeft. En daarbij heb je geen controle over de trilling in een trailer.

Ik heb ondertussen ook mailcontact gehad met Manege Tinte en ga vandeweek even bellen voor meer informatie. Allemaal bedankt voor de reacties!