Nu kon ik vandaag discussie niet winnen , ik neem mijn verlies niet ik wil gewoon gelijk
Situatie :
-Pony woont op dierenweitje bij bejaardentehuis , samen met 8 geiten en 5 kippen. (vrijwilligerswerk
) -Ze is hier paar maanden , komt bij een boertje weg en is daar ook gedekt (we verwachten het veulen in een maand)en stond altijd vol buiten.
-Hier is ze na een paar dagen kreupel gaan lopen , hoefbevangen dus nu heeft ze een stukje van het weitje en de geiten hebben de hele wei.
-Het weitje is ondertussen vrij kaal , groeit niet bepaald meer wat
-1x per dag een plakje hooi , en de geiten ook 1 plak. Een schepje merriebrok en 3 wortels
Nu ben ik van mening dat ze gewoon 24/7 hooi moet hebben , ze gaat straks zoeken en dan gaat ze zo kort grazen dat er alleen maar zand inkomt en ze compleet dichtslibt met zand en ben je en veulen en merrie kwijt..
Maar volgens de beheerdster en de dierenarts en de smid
, is dat niet nodig en heeft ze hier genoeg aan . Ze is dik genoeg en het is natuurlijk een shet ! In het wild eten ze toch ook altijd wat? , zij heeft eigenlijk een paar uur pret en dan is er niks meer en lijkt me dat ze dan trek heeft of ben ik gewoon penny ?

De merrie in kwestie

Zo heb ik gelijk , of heeft de andere kant gelijk? Ben ik nou echt een zeur?
. De dierenarts luisteren ze na , de vrouw die boven de beheerdster staat volgt ook mak. Die is ook met de merriebrok aangekomen
maar stro kan prima worden vermengd met hooi en dan in een slowfeeder worden gedaan. De boel moet wel in beweging blijven.