Kleine plasjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

Kleine plasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 15:46

Op stal is een paard die steeds kleine plasjes doet. Nu houden we allee goed in de gaten. Het paard waarvan we dachten dat die het had blijkt na onderzoek schoon te zijn.
Mijn merrie komt elk jaar slecht door haar vacht en wederom verhaart elk paard op stal behalve mijn pony.
Tevens loopt ze bij spanning onder het zadel bij de bijrijdsters van achter wat kort.
Vind iemand dit herkenbaar?
Op Google vond ik weinig erover

Anoniem

Re: Kleine plasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:49

Uhh....wat is je vraag???
Gaat het over kleine plasjes, je slecht verharende merrie of spanning of kort lopen van achter?!

MissChrys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:50

wat een onduidelijk, onsamenhangend verhaal is dit....
Als je hulp vraagt, zal je iets duidelijker moeten zijn denk ik ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:51

Ik zat ook al te lezen en snap er weinig van. Dacht dat het wel aan mij zou liggen dat ik de schrijfwijze niet snap maar blijkbaar niet haha.

Het is inderdaad niet echt duidelijk.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:16

Oh dit is inderdaad maar het halve verhaal...vreemd?!
De vraag is dus hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn die plasjes? En of het samen kan gaan met slecht door het haar komen en haar spanningskrampen onder het rijden.

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:17

Ik denk door die kleine plasjes dat ze hengstig is..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:25

Hoe oud is dat paardje ?
Misschien laten testen op cushing...

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:40

Mousaka schreef:
Ik denk door die kleine plasjes dat ze hengstig is..

Uhmm sorry ik had de helft maar gelezen :+
Hoe oud is het paardje?

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 08:25

Ze is 14 en al enige tijd denken we niet hengstig geweest. Al is ze altijd al lastig hengstig te zien..
Cushing moet de vacht toch wat gekruld zijn? Dat is dan weer totaal niet het geval.
Ik dacht zelf aan een blaasontsteking? Sommige op stal denken baarmoederontsteking maar ik kan daar via internet niet evht iets vinden over kleine plasjes...daarnaast hebben wij m'n pony nog altijd niet betrapt op dat ze echt diegene is die die plasjes doet maar is het een vermoeden ivm slecht door haren komen en die spanningen soms tijdens het rijden (verharen was vorig jaar ook minder,wellicht omdat ik haar sinds 2 jaar niet meer scheer?! En rijden kan zijn dat de meiden die haar rijden niet super veel ervaring hebben in echt nageeflijk rijden) voor alles kan een verklaring zijn en DA is zo gebeld....maar we weten dus niet 100%zeker dat ze het echt is..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:02

Cushing heeft veeeeel meer symptomen dan alleen een gekrulde vacht. Mijn ruin had een prima vacht en toch cushing. Die plaste ook vaak, en dan meestal ook kleine beetjes. Sinds hij medicatie krijgt plast hij weer normaal.

Ik zeg nu niet dat jouw pony cushing heeft hoor, het kan van alles zijn. Van achter een schermpje kan niemand het zien denk ik.