Mijn paard is 18 en nog topfit. Zo fit zelfs dat we na drie jaar weer wedstrijden gaan rijden. Ze doet het hartstikke goed en op zich mag ik niet klagen maar ze mist net dat laatste beetje pit wat ik wel nodig heb. Het ligt niet aan haar conditie, die is goed. Alleen net een beetje extra power zou super fijn zijn.
Ze krijgt op dit moment twee keer per dag een kilo basisbrok, hooi en één maal lucerne. Wat kan ik qua voeding proberen om haar net wat extra's te geven? Volstaat haver? Of kan ik beter iets anders proberen? En hoe veel dan?
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Bedankt alvast!
Ik voer mijn 19 jarige pony Marstall Champion. Krijgt er meer energie en looplust van, maar wordt niet heet!! Doe het er echt super op!
madelynav
Geplaatst: 14-03-15 20:37
haver?
of misschein speciale trainingbrokken, die hadden wij ook weleens (ben de naam even kwijt)
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 14-03-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Berichten samengevoegd die direct na elkaar zijn geplaatst.
Setteli
Geplaatst: 14-03-15 20:39
ik merk echt verschil met de competition concentrate van Dodson and Horrell. Niet goedkoop, maar je hoeft maar weinig te voeren. Is trouwens een muesli
Ik geef de mijne nu Havens Power Plus Mix en ben er erg tevreden over!! Heb hiervoor Kentucky lite E bijgevoerd en merktte daar eigenlijk vrij weinig van.. De power mix is een muesli met zwarte haver