aanzetten in spieren, supplement bij voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

aanzetten in spieren, supplement bij voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 23:56

Ik heb een pony en zoals elke pony eigenaar weet kan het op gewicht houden van je pony nogal wat uitdaging met zich mee brengen

Mijn huidige voedings schema is
Sochtends een hooinet
Smiddags los hooi
Na rijden longeren etc iets krachtvoer
Savonds een hooinet
Smiddags op de paddock wil ik nog wel es wilgen takken voeren

Pony word dik van lucht en nu ik iets minder hooi voer merk ik het wel aan hem, langzaam maakt de hangbuik plaats voor een bescheidener variant

Het werk word inmiddels wat opgevoerd maar ik zou graag iets meer spier ontwikkeling zien en misschien ook anders voeren

Ik gaf standaard muesli, geen idee wat de verhoudingen precies waren en sinds dit op is krijgt hij nu suikervrije muesli via een oud stal genoot die het niet mee wilde nemen tijdens de verhuizing
Hij krijgt t pas 3 dagen dus geen idee hoe ie hier op reageert

Ik las over equitrop myoplast? Ben zelf totaal niet thuis in de supplementen verder
Kan dit een relevant verschil maken als je dit bijvoert en wat kan ik het beste voeren voor een pony die gemiddelde arbeid verricht?

Mirjam_x

Re: aanzetten in spieren, supplement bij voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:04

Vitamine E met selenium! Is goed voor de spieropbouw.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:04

Soulmate 2G heb ik goede ervaringen mee. Nu is mijn paard zowiezo een bodybuilder maar tijdens zijn blessure 2G gaan voeren omdat het voor zoveel dingen goed Is en binnen een week zat hij weer in zijn spieren zonder iets te doen.

Het lijkt duur maar met zo'n pot doe je 2 maanden dus omgerekend 30 Euro per maand.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 08:19

Ja sommige prijzen zijn echt belachelijk maar rond de 60 euro vind ik nog prima te doen
Ik ga ff speuren!

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:28

Mijn paard krijgt nu marstall piano met vit E, selenium en magnesium. Werkt bij ons echt super. Als je dit in combinatie geeft met voer waar eiwitten in zitten kan je echt gaan werken aan spieropbouw. Bijvoorbeeld een sportmuesli. Ik weet niet hoe veel je rijd. Als je om de dag rijd kan je ook de muesli geven in de ochtend van de dag dat je rijd zodat hij de eiwitten beschikbaar heeft als hij aan het werk gaat.

Edit: die marstall piano valt in prijs ook wel mee. Grote emmer kost €50.- maar daar doe je wel 2/3 maanden mee.

saphyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:38

Ik ben zelf super tevreden over de Myoplast!! Mijn paard heb ik hier enorm mee geholpen in training... Het spul is wel duur.. maar werkt perfect!!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 10:38

Hij loopt 2 lessen in de week en minimaal 1x in de week een ritje met mn bijrijdertjes
Daarnaast zorg ik dat hij sowieso gelogeerd word minstens 5x per week
Dus hij loopt soms 2x per dag

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:03

myoplast geeft een stalgenoot.
Ze is daar heel tevreden over.
je moet het wel langere tijd geven.
Niet binnen 1 of 2 weken al verschil willen zie.

Ja maar ja kan wel zovaak lopen maar wat wordt er dan gedaan met hem?
Loopt hij alleen maar wat te sloffen?
Of wordt hij ook echt aan het werk gezet?

Hoe rijd jij hem?
Wat doe je er allemaal mee?
Train je echt of is het wat recreatie bakwerk?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:18

spieren moet je niet eraan voeren maar trainen! en dat duurt nu eenmaal zijn tijd.
en myoplast is voor 51% suikers. erg ongezond dus !!
ik zou nog eerder muscle impuls van superhorse voeren. suikervrij en met stoffen die spieren nodig hebben om sterker te worden. maar zonder goede training geen spier-opbouw.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:36

Voor spieropbouw heb je eiwitten nodig, ik zou een hooibeurt vervangen door luzerne zonder melasse (subli).

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 11:43

Bijrijdster rijd op maandag een redelijk intensieve les
Op dinsdag is het vooral buiten rijden
Zaterdag rijd een ander meisje de kinder les
En ik longeer redelijk intensief met veel overgangen en schakelen en ik pak nu ook vaker balkjes mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:58

Lucerne inderdaad voor de juiste eiwitten, zetten ze ook mooi van aan in de bovenlijn, evt gecombineerd met wat omegamix.

Wil je echt een supplement erbij geven zou ik ook voor Muscle impuls gaan, dat is zuiver zonder onnodige toevoegingen.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:05

Met extra selenium moet je wel zeker weten dat je niet gaat overdoseren, want anders ga je 'm vergiftigen. Is zijn sele-waarde goed, dan zou ik niet zomaar selenium gaan supplementeren. In de vitE/sele supplementen is de sele-waarde meestal niet zo hoog, maar toch.... je moet ook het ruwvoer, brok, gras etc meetellen, daar zit ook selenium in.

Maar eigenlijk is het idd een kwestie van trainen, zoals voorheen gezegd. Je kunt een paard wel 7x/week rijden/longeren, maar als je 'm zijn spieren niet goed laat gebruiken, zullen ze zich ook niet ontwikkelen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:10

Myoplast, mijn merrie is heel veel bij aan het komen sinds ik dit geef :).
Ik geef dit overigens in combinatie met Omega 369, maar dit zou ik niet doen als je pony eerder dik is dan dun.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 15:18

Nee hij mag absoluut niet aankomen
Ik wil alleen zn spierontwikkeling extra stimuleren
In mei hebben we een foto shoot en ik wil hem net even wat gespierder hebben nu in deze 2 maanden ervoor

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:21

Is vitamine E niet om verzuring tegen te gaan ipv spiergroei?

Spieren hebben eiwitten nodig om te groeien. Equi Turbo is één van die supplementen waar bouwstoffen in zitten. Zelf heb ik goede resultaten hiermee en met Muscle toner van Equimins.

karmapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:40

Ik zou geen musvl impulse geven wamt daar moet je paard wel over kunnen, hoor goeie berichten over Myoplats

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:46

Ik voer standaard de vitamine E van het Kruidvat, werkt top!
2 tabletjes per voerbeurt haver.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:59

Ik geef geen losse supplementen meer omdat je balans zo makkelijk verstoort. Bouw je het ene op maar onbewust misschien het andere op lange termijn weer af. Nu gekozen voor: http://www.jepaardgezondenfit.nl Wat duurder maar reken maar uit wat alles jou los kost. Mijn KWPNer krijgt als er gras is gras! nu veel hooi hele dag! Is toch eerste motor. alles wat het gras/hooi niet geeft geef ik hem dus vitaminen/mineralenkorrel. Daar zit alles in wat hij nodig heeft. En heb je meerder versies van. Hij heeft als eerste de bodybuilder gehad om hem spier enz op te laten krijgen. Daar was hij best wakker van want je moet dan echt wel heel behoorlijk trainen of duur ritten doen. Nu krijgt hij Balancer Pro en dit werkt. En je hebt voor sober houdende paarden Balancer.

Tot nu toe staat heel mijn kudde op een van de producten van jepaardgezondenfit en dus alleen gras (als het er is) en altijd hooi. Dit werkt!! Nog nooit zn fit paard gehad en hij is aan het bouwen met body.

Het kan ook nog zijn dat je manier van trainen niet juist is. Want als je dat goed doet...bouwen ze normaal gezien mits fit spieren op. En spieren er af gaat sneller dan er terug op krijgen! Dat kan zomaar eens 1 jaar duren. Opbouwschema is dan belangrijk. Soms is het zelfs zo dat je de duur van je training niet moet verlengen maar verzwaren of juist de spieren meer rust moet geven om te herstellen want als je teveel doet breken ze ook af! Blijft lastig om je paarden goed te trainen en op te bouwen. Balans is alles niet alleen met voeding en dus supplementen om te te versnellen:)

Daarbij komt ook nog dat het paard van nature links of rechtsgebogen is. En dat moet je dan ook redelijk goed trainen om hem in balans mooie spieren te geven:) Er komt veel kijken bij het trainen van je paard en goed doen daarin.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 15:35

Opzich maakt hij wel spieren aan al is het maar langzaam
Er gaat nu redelijk wat gewicht af ook
Hij krijgt expres geen onbeperkt hooi meer maar in beurten en in netten
Zodra hij onbeperkt staat vliegen de kilo's er aan en zit ie echt niet lekker in zn vel
Ik voer nu muesli zonder suiker als hij gelopen heeft
Ongeveer een kwartje
Ik zelf ben nu vooral bezig met het losmaken van het lichaam en het nodige longeer werk
Binnenkort komt er instructie voor het werken met dubbele lijnen daar hoop ik ook veel mee aan de slag te kunnen
Dat soul mate lijkt me wel wat en vind ik ook wel prijs gunstig dus dat ga ik eens proberen en misschien een sportbrok en ik ga luzerne voeren kijken hoe hij het daar op doet