Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
bigone schreef:Elk paard word paranoia van lang op stal staan, ik weet niet hoe het met de blessure is maar misschien toch op gaan bouwen zodat hij langer naar buiten kan.
ellepel schreef:weet je heel zeker dat de angst komt door iets wat er dan gebeurd?
sommige dieren kunnen namelijk ook heel paniekerig reageren op buikkrampen..

Maris schreef:Maar ik heb wel gewoon gewandeld al die tijd hoor, dus hij kwam gewoon iedere dag buiten. En hij hoeft helemaal niet aan het werk, dus ik leg wat dat betreft geen druk op hem. Enige wat we doen is aan de hand wandelen ( en grazen als hij rustig is ) of een klein buitenritje in stap.
Maris schreef:Ik probeer soms ook met hem op de wei te blijven, maar dat is echt gevaarlijk. Hij ziet me amper meer staan dan. Ontspannen doet hij dan niet hoor. Op de wei laten rennen is niet echt een optie ivm blessure...
Maar goed, hij raakt ook zo in paniek op stal soms.
Vandaag weer super braaf op de wei.
Toevallig moesten we vandaag langs een vrachtwagen die werd geladen en zeilen etc bovenop. Daar hebben een tijdje naar staan kijken en toen redelijk relaxed erlangs.Maris schreef:Freya6, op zich een goed idee. Maar ik ben van de winter misschien al wel 100 keer langs die wei gelopen en in zeg 80% van de gevallen was het er heel eng. Ook als we er 10 minuten stonden. En dan de dag erna niets aan de hand en de dag daarna weer super eng.
Plus als ik nu naar de wei toeloop is hij helemaal in de "joepie ik mag naar de wei stemming". Dan is er niet zoveel eng hoorToevallig moesten we vandaag langs een vrachtwagen die werd geladen en zeilen etc bovenop. Daar hebben een tijdje naar staan kijken en toen redelijk relaxed erlangs.
Maar ik wil zo graag de oorzaak weten. Is dat idd het zolang op stal staan ? Maar waarom gebeurt het dan ook op stal ? Of toch wat anders ?
Maris schreef:Mijn paard krijgt alleen hooi en ruwvoervervangers ( seniores priores en masters ). In sp zit wel wat krachtvoer geloof ik ( ponybrok ), maar die kan ik er moeilijk tussenuit gaan vissen![]()
Maagzweer ? Maar dan had je paard ook nog wel andere klachten of niet ?