Hoe lang per dag graasmasker op is aanvaardbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Hoe lang per dag graasmasker op is aanvaardbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:55

Hoe lang per 24 uur een graasmasker op is in jullie ogen aanvaardbaar vroeg ik me af?

Ik snap dat de meningen hierover verdeeld zullen zijn en dat is precies waar ik naar op zoek ben; meerdere visies.

p.s. Als er al een dergelijk draadje bestaat heb ik heb niet kunnen vinden en ben ik geholpen met een linkje :-)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 11:57

Bedoel alleen op de wei of ook op andere plaatsten?

shetjeIris

Re: Hoe lang per dag graasmasker op is aanvaardbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 12:00

Nee alleen op de wei, maar dat zou ook 24/7 kunnen zijn.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:02

Ik neem ook aan dat het om op de wei gaat ?
Ik denk dat het er ook een beetje aan licht waarom hij op moet, is hij al te dik, word hij/zij te dik of is hij/zij op het moment al tegen hoefbevangenheid aan.
Staat hij/zij 24-7 op de wei ? Mischien helpen dat soort dingen een beetje voor een indicatie te bepalen hoelang om ongeveer het wijst is ^-^

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:03

Ik gebruik er voor mijn E pony ook een in de zomer. Nu staat er bijna geen gras meer op de wei dus kan ze het wel hebben., ze gaat 's ochtends naar buiten, totdat het donker word. dus echt alleen overdag. Als ze hem niet op heeft krijgt ze veeel te veel gras binnen en dat resulteert bij haar in koliek, dus voor mijn pony is dat ding echt een uitkomst.
Maar ik merk wel dat ze een bultje/korstje op haar neus krijgt waar dat graasmasker steeds drukt/schuurt dus dat zou ik wel goed in de gaten houden. dit jaar ga ik er zelf waarschijnlijk een bontje/washandje omheen naaien. alleen bij dit heb ik zelf ook weer mijn twijfels want als dat weer nat word+er zand in komt zal het ook niet heel fijn zijn.

Ik denk dat het best kan, mits het ding goed past en goed in de gaten houden of je paard er geen hinder van ondervind met drinken en eten.

Ik merk dat mijn pony na een dag buiten wel blij is dat het ding af is en ze rustig op haar hooi kan knabbelen.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:38

ik zit ook mee de zelfde vraag.
mijn paard eet het gras zo kort en eet het gras met kluit en al op.
waardoor hij zandkoliek krijgt.
hierdoor heb ik hem vorig jaar met een graasmasker op gezet dit ging goed tot hij op de een of andere manier het graasmasker sloopte en hierdoor ook heel zijn kin open had.

dus ook mijn vaag er bij is welk graasmasker hebben jullie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:49

Hier worden de graasmaskers ook gesloopt hoe duur ik ze ook neem.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:50

Als het voor de gezondheid nodig is 24/7.

Ik vind het absoluut geen fijne dingen, dus mijn pony's krijgen ze niet om. Die gaan maar een paar uur per dag de wei op zomers (beginnend met een half uurtje, en afhankelijk van hoeveel gras er staat).

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:02

Ik heb een tough one graasmasker en mijn pony heeft deze 24 uur per dag 7 dagen in de week om gedurende het weideseizoen. Hij heeft nooit wondjes of schuurplekjes, ook zijn tanden beschadigen niet volgens zijn tandarts, het is er een met een rubber eetvlak.
Bij ons op stal kun je kiezen of ze in de zomer 24/7 op het land gaan of 24/7 in de paddock, zonder masker ga ik hem echt kunnen rollen aan het einde van de zomer.

Van de Greenguard kreeg die van mij wel schuurplekjes.

Overigens staan ze bij ons altijd op lang gras, maar hij kon er ook kort gras mee eten, moeiteloos.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:10

Die van mij heeft 'm ongeveer altijd van 9uur sochtends tot 5 uur smiddags om..
Ze heeft gelukkig nooit ergens last van gehad :)