Paardenluizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_x

Paardenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-15 17:55

Dag allemaal!

Ik heb ontdekt dat mijn 2 pony's met luizen zitten. 1 van de 2 heeft zelfs al schuurplekken aan zijn nek.

Nu, ik heb de DA gecontacteerd en zij zeiden dat ik hen moest wassen met speciale shampoo. Maar mijn pony's staan op de weide en hebben enkel een schuilstal, ik heb dus geen binnen stal of laat staan een solarium bij de hand. En nu dat het nog vrij koud is, ben ik bang dat ze gaan ziek worden als ik ze was.
Ik heb ze wel al ingewreven met molkosan (dat helpt blijkbaar de jeuk te minderen heb ik gehoord via via) maar dit lijkt niet echt te helpen..

Wat denken jullie? gewoon wassen ondanks het weer of zijn er nog andere mogelijkheden?

Gini

Re: Paardenluizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 18:01

Het wassen heeft een medische reden en dan zou ik het toch gewoon doen. Op zich is het nu best al wel mooi weer en als je de emmers water in de zon laat opwarmen en naderhand een zweetdeken opgooit, kan het niet zo een kwaad. Toch minder kwaad dan de pony's met luizen laten rondlopen. :)