Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vala schreef:Mijn paard heeft sowieso na spuiten in zijn hals heel snel zwellingen die doorzakken naar beneden waar hij dan kreupel of stijf op loopt. Hij was een keer in de hals gespoten en toen hing er een bal aan zijn borst.
Bij de vorige eigenares heeft hij na een inenting een abces in zijn borst gehad, is hij heel erg ziek van geweest, kwam toen veel troep uit. Ook hoge koorts en niet willen lopen. Heeft best lang geduurd toen.
Dit is niet de schuld van de dierenarts idd, kan altijd gebeuren, heel vervelend!
Edit, ik zie net dat je geen ervaringen wil van abcessen in de borst, sorry, lees ik net pas....

Nouvel schreef:Ik heb het met entingen vaker gehad, mijn eerst paard kreeg zoveel zwelling in de hals dat ze haar hoofd niet meer naar beneden kon doen en daardoor niet meer van de grond kon eten.
Die werd ook stijf inderdaad.
marley93 schreef:Jeetje, dat is vervelend! Hopelijk gaat het snel weer beter met je paard. En vette pech dat jullie net die 1 op de 1000 zijn.
Ik heb zelf geen ervaringen hiermee, maar hopelijk kunnen andere bokkers je wel helpen. In ieder geval succes de komende tijd.
Nouvel schreef:ja ik heb er wel een dierenarts voor laten komen toen omdat ik er zelf erg van schrok, maar het is vanzelf over gegaan
Proudje schreef:Ik heb hier ervaring mee. Zelfde verhaal, in hals gespoten daarna dikke koorts niet meer van de grond willen eten enz.
Duurde even voor we erachter waren. Maar uiteindelijk toch open moeten snijden. ( heb wel niet zo smakelijke foto's, maar die moet ik even zoeken).
Intensief proces met veel spoelen enz daarna, maar paard knapte best snel op.
De wond moest wel een dikke week open blijven en heelde daarna langzaam maar goed. Moet nl van binnenuit dicht.
Paard is helemaal hersteld op een cosmetisch deukje na.