Zeewater bij regenschurft?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannejulia

Zeewater bij regenschurft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 19:40

Hoi allemaal,

Mijn leasepaard heeft sinds kort regenschurft. We behandelen haar momenteel met betadineshampoo en ze krijgt speciaal voer om haar weerstand weer op peil te krijgen. Het slaat heel goed aan en het gaat echt al stukke beter met de plekjes. Nu ga ik morgen met haar naar het strand wandelen samen met een vriendin omdat haar paard mok heeft, en die zei dat zeewater ook goed kan zijn tegen de regenschurft plekjes van Cait. Nou vroeg ik mij af of iemand weet of dit ook echt helpt? Ik wil natuurlijk niks doen wat het verslechterd.

Alvast bedankt voor de reacties!

Palmera

Re: Zeewater bij regenschurft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 00:08

Ik ken hier iemand met een hond met chronische eczeem. (Oké, is iets anders) Maar sinds het baasje twee keer per week met de hond in zee is gaan zwemmen is het dier er heel wat beter aan toe.
Ik zal niet garanderen dat het helpt bij dit paard, maar zeewater ontsmet doorgaans wel goed. Wellicht helpt dat een beetje mee. Maar ik denk wel dat dat dan consequent herhaald moet worden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:20

Zout in open wonden kan knap pijnlijk zijn ik zou wel voorzichtig zijn..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 08:28

Bacterie zit in de huid, niet op de huid. Antibiotica kuur is eigenlijk het enige waar je het goed mee weg krijgt. Wassen is te oppervlakkig. Hoe vochtiger de huid Hoe fijner voor de bacterie. Hou hem dus zo droog mogelijk.