Mijn pony is echt té dik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minnie1999Jarig

Mijn pony is echt té dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 11:22

Hoihoi,

Ik heb een probleem mijn New Forest ruin is echt veelste dik :( . Hij heeft echt een enorme hang buik en het liefst zeg ik het niet over mn pony maar hij is eigenlijk gewoon moddervet. Het is een pony die veel beweging nodig heeft en wat hij ook krijgt meestal 6/7 keer per week(waarvan 2 keer per week sowieso een best zware les) beweegt hij wel. Op het moment staat hij niet in de wei maar in de bak dus krijgt ook geen gras binnen. Hij kreeg eerst 2 keer per dag een halve kilo brok geen krachtvoer o.i.d maar gewoon de normale basisbrok van Diervoerders Bosgoed. Ondertussen heb ik hem over gezet op 2 keer een kwart maar veel helpt het niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn pony afvalt?

eline10

Re: Mijn pony is echt té dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:30

Heb je een foto van je pony?
Ik zou als eerste die brokken vervangen door Marstall voer, of een andere suikerarme brok. Verder inderdaad veel bewegen, vooral wandelen is erg goed. Als je in een flink tempo doorstapt, en dan ook nog eens flinke einden wandelt dan kom je al een heel eind! Uiteraard moet je dit wel eerst opbouwen. Verder ook echt niet gaan belonen met snoep / appels oid. Slim om hem niet meer op de wei te zetten. In de bak zou je het hooi nog in een slowfeeder kunnen doen zodat hij langzamer gaat eten.

Gini

Re: Mijn pony is echt té dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:22