Verstoppingskoliek, al 4 dagen op kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Verstoppingskoliek, al 4 dagen op kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 11:06

Beste bokkers,

Ik wil even mijn verhaal kwijt in de hoop dat ik wat gerust gesteld kan worden.

Woensdag kwam ik op stal en was mijn merrie constant naar haar buik aan het kijken. Ze was wat rustiger maar verder niks aan de hand. Ik ben elk uur 10 min gaan stappen en laten draven en er kwam wel mest uit. Op stal laten staan (ze staat in een hitactief) en niet laten eten. S' avonds kwam ik terug en toch de DA gebeld. Die heeft geconstateerd dat er een verstopping in de dikke darm zit dmv opvoelen. Daarna gesondeerd met paraffine, pijnstillers gegeven en dan moesten we afwachten. Volgende ochtend had ze wel gemest maar ze bleef met benen wijd naar haar buik kijken. Contact met de DA gehad en die heeft de behandeling herhaald. Smiddags gebeld en die was tevreden omdat zij over de hele dag al 7 x gemest had. Toen ik donderdagavond op stal kwam was het toch niet goed. Ze lag (wel stil) maar had duidelijk pijn. Toch besloten de kliniek te bellen want de verstopping was groter dan we dachten. Op dat moment werd ik ook nog gebeld dat mijn vader plotseling aan een hartinfarct was overleden en in alle onmacht en verdriet ben ik wel mee gegaan naar de kliniek. Daar hebben ze weer opgevoeld, gesondeerd en een infuus aangelegd.

Inmiddels is het maandag en zijn ze gisteren met het infuus gestopt maar doen ze nog wel een aantal x per dag sonderen maar deze x met een sterker laxeermiddel. Ze mest elke dag maar de hardste klont zit er nog. Ik ben er nog niet geweest de afgelopen dagen omdat ik de crematie van mijn vader moest regelen. zo onwerkelijk wat ik allemaal doormaak nu maar ik hou hoop. Ze is redelijk fit, krijgt af en toe nog qat buikpijn en daarvoor pijnstilling maar ze hebben haar gister en eergister wel al wat plukjes kuil kunnen geven. Er wordt met haar gewandeld. Nu maak ik me toch zorgen omdat het grootste stuk er nog niet uit is. haar waardes blijven allemaal stabiel wat voor hun inhoudt dat de darmwand nog niet beschadigd is maar dat kan natuurlijk wel gebeuren..

Ik wil zo graag dat het oplost.. me grootste steun is niet bij mij en daarbij is het nog steeds niet zeker of het allemaal goed gaat komen.

Heeft er iemand een soortgelijke ervaring?

Sorry als mijn verhaal verschrikkelijk in elkaar is gezet maar ik moest het even van me afschrijven.

Anoniem

Re: Verstoppingskoliek, al 4 dagen op kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:08

Jeetje wat moet dit een heftige tijd voor je zijn. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Je kunt niet meer doen dan je al doet. Ik hoop echt heel hard dat het goedkomt. :(:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:09

Ik heb geen soortgelijke ervaring. Ik wil je alleen heel erg veel sterkte wensen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:11

Wat verschrikkelijk :( heel veel sterkte toegewenst !! :(:)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:12

jeetje meis, wat heftig allemaal. Allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader. Vreselijk! En verder, voor je paardje doe je alles wat je kan doen, het is afwachten. Ze is in goede handen. Ik duim heel hard voor je dat het snel los komt :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:05

Heel veel sterkte met het verlies van je vader. Je paardje staat inderdaad op de beste plek op dit moment en helaas kun je niets anders doen dan afwachten..Ik zal duimen voor een goede afloop. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:10

Pff Kel.. Ik blijf erbij.. Zo bizar kút klóte dat nu alles zó tegelijk op je dak komt. Bah. Niet te bevatten gewoon :(

Ze staat nu nog op de kliniek toch? Daar is ze gelukkig wel in hele goede handen,
en het feit dat ze kleine plukjes kuil mag is in ieder geval al iets positiefs..

Het zit jullie ook niet mee ook :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:12

Heel veel sterkte met het overlijden van je vader, jouw paard staat op de kliniek dus er word goed voor gezorgd. Zorg jij nu ook goed voor jezelf dan kunnen jullie twee straks de hele wereld weer aan, sterkte.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:54

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

ben bij haar geweest net en ze is levendiger dan ooit. Maar ook erg geïrriteerd omdat ze honger heeft. ze mag elk uur 5 min grazen en 15 min stappen. Ze zag er eigenlijk best goed uit. Het is een kwestie van dat de harde klont van zo'n 50 cm breed en 90 cm lang er uit komt. Dan is het er uit em that's it om het maar even zo te zeggen..

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:58

Wat een naar verhaal! Veel sterkte en hoop toegewenst!

ps. ik hoop dat je in de laatste post mm ipv cm bedoeld...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:00

Sterkte met het verlies van je pap, wat een verdrietige rottijd maak jij mee nu, ongelooflijk. ;(

En beterschap voor je paard! Mijn paard heeft 2 koliekaanvallen gehad, vermoedelijk ook verstoppingen. De eerste vorig jaar was zo ernstig dat hij met spoed naar de kliniek moest, het zag er beroerd uit. Daar aangekomen was het weer 'goed' met hem gelukkig, dus een operatie hoefde niet. Wel heeft hij 4 dagen in Utrecht gestaan. Kwáád dat hij was, hij moest 2 dagen vasten, arm beest!

Vorige week liet hij weer symptomen zien, alhoewel niet zo ernstig als vorig jaar. Mijn zusje heeft er direct een spuit Colosan in gegooid en ik heb de VA gebeld. Toen de VA 40 minuten later kwam was er al niks meer aan de hand, die Colosan werkte al na 10 minuten. Dus de tip van de week: schaf Colosan aan om als hij weer thuis is te geven als je merkt dat het niet goed gaat.

Sterkte!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:04

Verschrikkelijk! Jeetje... wat moet dit een ongelovelijke k*ttijd zijn zeg. Heel veel sterkte met het verlies van je vader. En veel beterschap voor je paard. Hopelijk komt de 'harde klont' er gauw uit. Ik zal voor jullie duimen!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:14

Jeetje wat een heftige tijd voor jou zeg...
Ik heb geen ervaring zulke langdurige koliek, dus ik kan je helaas geen tips geven, wel wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode en zal ik meeduimen dat je paard er weer bovenop komt...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:17

Jemig..Heel veel sterkte met het verlies van je vader.
Duim voor je dat je paard vlot opknapt en die klont kwijtraakt.

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:21

Heel veel sterkte gewenst, ik hoop/duim dat je paard weer opknapt!

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:37

Jeetje meid wat een heftige tijd maak jij door! Gecondoleerd met je vader en heel veel sterkte met je paardje! Ik duim voor je dat het goed komt!

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:18

Tjee, wat heftig allemaal. Gecondoleerd met je vader. Heel veel sterkte toegewenst!
Zal duimen dat het allemaal goed komt met je paard....

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:04

mariettek schreef:
Wat een naar verhaal! Veel sterkte en hoop toegewenst!

ps. ik hoop dat je in de laatste post mm ipv cm bedoeld...

Nope, echt cm. ;(

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:54

Gaat het weer wat beter? Of nog steeds hetzelfde?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:56

Ik las hoopvolle berichten op facebook dat er mest uitkomt (grote hopen)! Even doorzetten Kelly, heel veel sterkte!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:16

Heel veel sterkte!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 10:17

ik ben gisteren gebeld dat geisha grote hopen heeft gemest en dat ze erg druk was. Ze zouden vanmorgen op gaan voelen maar verwachten dat het grootste deel van de verstopping opgelost is. Ze bellen me als ze opgevoeld hebben. Vanmiddag eerst mijn vader cremeren.. bedankt voor de berichtjes allemaal!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:33

Sterkte vandaag...
En gelukkig goede berichten over je paardje. Hoop dat alles goed komt!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:42

kellaxy schreef:
ik ben gisteren gebeld dat geisha grote hopen heeft gemest en dat ze erg druk was. Ze zouden vanmorgen op gaan voelen maar verwachten dat het grootste deel van de verstopping opgelost is. Ze bellen me als ze opgevoeld hebben. Vanmiddag eerst mijn vader cremeren.. bedankt voor de berichtjes allemaal!

Sterkte vanmiddag.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:52

Heel veel sterkte vandaag.
En hoop dat je straks goed nieuws over je paard krijgt.

Ik heb geen ervaringen met verstoppingen in deze mate.
Maar ik duim voor je dat je je beste maatje snel weer gezond en wel op mag halen uit de kliniek.