Rasp en mok behandelen van binnenuit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equina07

Rasp en mok behandelen van binnenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 12:10

Hallo,

Mijn paardje heeft 4 witte benen en is dus zeer gevoelig voor mok en rasp. Nu heb ik vernomen dat je mok ook zou kunnen behandelen van binnenuit. Heeft er iemand hier ervaring mee? En wat zou ik mijn paardje eventueel kunnen geven? Andere tips voor de behandeling van mok en rasp zijn ook steeds welkom. En alle tips om dit in de toekomst te voorkomen ook. Alvast bedankt!

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:37

Ik heb hier ervaring mee. Mijn paard had ook altijd veel last van mok totdat ik haar Aloë Vera door het voer ging geven. Dit reinigt van binnenuit en mijn paard staat nu in behoorlijk veel modder na al die regen, maar geen mok meer!

Afbeelding Dit geef ik nog steeds door het voer. (en ik ben het zelf ook gaan drinken hahaha)

Whild

Re: Rasp en mok behandelen van binnenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:44

Hier in t verleden wel goede resultaten met Moc Puur :) te kopen bij oa Paarden drogist en Agradi enzo.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:56

iets weerstand verhogend in ieder geval mok en rasp slaan toe als de weerstand laag is.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:19

Eefke85 schreef:
Ik heb hier ervaring mee. Mijn paard had ook altijd veel last van mok totdat ik haar Aloë Vera door het voer ging geven. Dit reinigt van binnenuit en mijn paard staat nu in behoorlijk veel modder na al die regen, maar geen mok meer!

[ Afbeelding ] Dit geef ik nog steeds door het voer. (en ik ben het zelf ook gaan drinken hahaha)

als het gel is kan je het toch niet eten?
waar haal jij zoon grote kan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:20

Mijn paard had ook mok, sinds ik Omega olie gold van de paardendrogist voer is het weg...

Equina07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:27

Bedankt Whild en Eefke85 voor de tips. Ik ga dit zeker eens opzoeken en bekijken. Wat kan ik geven om weerstand te verhogen? Ik heb reeds knoflooksnippers geprobeerd maar paardje vond dit niet echt lekker.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:40

Mijn kruising had ook veel last van mok. Ik heb zijn benen al vroeg goed kaal geschroren smeerde elke ochtend zijn kootholtes in met Sudocreme. Ben ook blijven scheren, zodra er weer te veel, haar op zat ging het apparaat er weer bij langs. Met name de kootholtes en de sokken dus. Hij heeft tot op de dag van vandaag nog geen mok weer gehad. Kost wel een hele boel sudocreme en latex handschoenen ( deed ik aan om het erop te smeren zodat je niet die vieze witte creme de hele dag op je handen hebt ). Hij krijgt ook lijnzaadolie over zijn voer heen maar denk niet dat dat het is.

Succes ermee en ik hoop voor je dat je paard er snel af is want het is best pijnlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:42

Cure mok van VSM werkt als een speer!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:58

Je voeding eens goed bekijken. Zitter er veel suikers en eiwitten in. Mijn tinker had mok aan 1 been. Ik ben op fibra voer overgestapt en op hooi ipv voordroog en weg was de mok. Hoefde niks te scheren knippen of smeren. En stond rustig in de blub. Niks geen mok

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:11

Bij mij hielp het om te stoppen met de pavobrokken. Daarna is het beter gegaan. En goed ontwormen want wormen zijn eengrote aanslag op de weerstand van je paard. Sudocreme hielp bij mijn witte benen paard niet. Ik had het idee dat hoe meer ik ging smeren en doen des te erger het werd.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:46

Thanx voor de tip over brok ... ik ga ook ff kijken welke brok we toen hadden, want nu krijgt hij alleen hooi en een beetje lucerne voor de lijnzaadolie.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:46

@veranadautje, ik heb je een pb gestuurd.

@TS, Aloë werkt weerstand verhogend. Als je meer informatie wil, dan mag je me gerust pb`en! :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:58

Mijn paard krijgt uitsluitend mok als hij voordroog krijgt (ook witte benen), maakt niet uit hoe droog of hoe nat. Vanaf hij volledig op gewoon hooi staat is hij er meteen van verlost.
Als hij mok heeft ondersteun ik hem met een onderhoudsbeurt groene os, drainage compositum.
(enkel als ie wat voordroog te pakken krijgt...)

Equina07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 19:36

Bedankt allemaal voor de tips! Ik had zelfs nog niet nagedacht over het voer en de voordroog. Dan moet ik dit eens dringend bekijken want mijn trekpaarden krijgen dit dus ook en staan soms wel in de modder maar hebben dus geen last van mok. Dan heb ik dus veel geluk gehad.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:47

Ik raad je aan om een kuur Fibra Anti-Itch te voeren. Naast dat het alle vitaminen, mineralen en spoorelementen die een paard nodig heeft, bevat het geen ballaststoffen en zorgt het voor een gezond verteringsstelsel. Het bevat speciale toevoegingen die zorgen voor een schoon en gereinigd lichaam wat kan helpen om mok te voorkomen:

- bevat speciale biergist die zorgt voor binding van afvalstoffen.
- bevat levende gisten die zorgen voor een optimale darmflora.
- bevat geen toegevoegde suikers of melasse.
- heeft een laag zetmeelgehalte.
- is een volledig voer, er hoeft geen ander krachtvoer bijgevoerd te worden
- bevat extra vitamine C en E (anti-oxidanten).
- heeft een extra hoog gehalte biotine.
- activeert de darmen door veel structuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:20

Zodra ik teveel eiwitten voer is het resultaat rasp. Dus hij krijgt eiwit arm voer (tinker) en we hebben nergens meer laat van.

_Mari_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:28

ik geef mok cure van de paardendrogist en geef er 2x per dag 6 tabletten van (max dosering 12 tabl.)

Ik heb echt het ideen dat het helpt ! plus ik smeer het om de dag in de aangedane mokplekken met zwavel zalf ! en maar 1x in de week wassen met betadine.

man73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:03

wat echt heel goed helpt is groene leem (extra fijn) 10 dagen 2 x per dag een klein schepje door het voer