Strijkwondjes behandelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Luck

Strijkwondjes behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 09:02

Hoi allemaal,

Mijn bijrijdpaard heeft wondjes door het strijken met haar achterbenen opgelopen. Dit komt omdat ze voor het eerst achterijzers heeft en ze is er een beetje ongelukkig op gezet omdat haar hoeven best ver afgesleten waren. Als het open was heb ik het met betadine oplossing gespoeld, als het dicht is blijf ik er af. Heb geprobeerd haar te laten bewegen met een stuk verbandkous onder de strijklap, werkte niet, kous is gaan schuren. Resultaat: Wondje open.. Strijklappen aan zonder iets er tussen: Gaat goed, behalve als ik haar in de bak laat lopen/spelen want dan komt er toch een beetje zand tussen en schuurt het open.. :(:) Heeft iemand toevallig tips hoe het minder snel open gaat/snel heelt en waardoor ze toch kan blijven bewegen/spelen zonder dat ze het open tikt?

Alvast bedankt!

Angela

Re: Strijkwondjes behandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:07

Een dikke laag groene klei helpt met de genezing, maar zou ik niet onder de beschermers gebruiken.

Als mijn paard eens ergens een plekje heeft, dan smeer ik dat altijd in met aloevera met bijenpropolis (van Forever). Dat laat de huid aanmerkelijk sneller helen, en houdt de huid daarbij ook goed soepel. Daaroverheen zou ik wel weer de beschermers durven dragen.

Lady_Luck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 10:15

Bedankt!!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:20

Vraag de volgende x aan de smid of dat hij haar binnenlangs wil beslaan Mijn bijrij paard slaat zich ook open met achter ijzers daar gebruik ik koot beschermers voor omdat ze echt onder de kogel strijkt.
Als ze binnenlangs beslagen word is het en stuk minder