Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
frisian_love schreef:Volgens mijn info geef je 1 1/2 kg hooi per 100 kg lichaamsgewicht.
Dus 9 kg aan een paard van 600 kg.
TS heeft een D-pony, dus die zal de 600 kg niet halen
Citaat:Is een paard goed op gewicht, voer dan in ieder geval 1,5% van zijn lichaamsgewicht aan droge stof uit ruwvoer. Voor een paard van 600 kg is dat 9 kg drogestof (600 * 0.015 = 9). Hooi bevat gemiddeld 85% drogestof, dat betekend dat er 15% water in zit. Van hooi voer je dan 9 / 0.85 = 10.5 kg. Voordroog bevat gemiddeld 65% drogestof, daarvan voer je 9 / 0.65 = 13.8 kg
Brainless schreef:frisian_love schreef:Volgens mijn info geef je 1 1/2 kg hooi per 100 kg lichaamsgewicht.
Dus 9 kg aan een paard van 600 kg.
TS heeft een D-pony, dus die zal de 600 kg niet halen
Aan droge stof.
Maar hooi bevat nog 15% water, dus zal je meer moeten voeren.
Als je voordroog/kuil voert, moet je nog meer kilo's voeren.Citaat:Is een paard goed op gewicht, voer dan in ieder geval 1,5% van zijn lichaamsgewicht aan droge stof uit ruwvoer. Voor een paard van 600 kg is dat 9 kg drogestof (600 * 0.015 = 9). Hooi bevat gemiddeld 85% drogestof, dat betekend dat er 15% water in zit. Van hooi voer je dan 9 / 0.85 = 10.5 kg. Voordroog bevat gemiddeld 65% drogestof, daarvan voer je 9 / 0.65 = 13.8 kg
Daarnaast:
Is je paard niet te dik, dan voer je dus niet te veel.
. Hebben we ook nog staan, dus vanavond ga ik het proberen. Grappig, de oplossing stond dus misschien voor mijn neus, maar niet gezien
, te goed willen doen is een grote valkuil! PowerReiner schreef:Ik zou inderdaad ook eerder krachtvoer minderen.
Hoe lang staat je paard op stal? Ik kon het namelijk ook meteen merken als mijn paard veel eerder naar binnen was gehaald en dus langer op stal stond toen ik kwam, had ze ook meteen last van stalbenen.
) blijven ze ook langer buiten.
.