Vorm van headshaking ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Vorm van headshaking ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 12:16

Hallo,

Het valt me op dat mijn paard weer enorm met zijn hoofd aan het schudden is als hij op stal staat. Nu begin ik me af te vragen of dit een vorm zou kunnen zijn van headshaking ? Onder het rijden ondervind ik helemaal geen last en in de weide zie ik het ook zelden tot nooit. Soms denk ik dat hij het uit ongeduld doet (omdat hij naar buiten wilt of omdat ik voer/hooi aan het geven ben en hij niet geduldig is om op zijn eten te wachten).
Hierbij een filmpje :)

https://www.youtube.com/watch?v=XVSzPf8qqZg

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, kan het iets medisch zijn of niet ?

luffwinny

Re: Vorm van headshaking ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:25

Doet hij het vaak ? Ik denk eerder aan een stalondeugd . Hoevaak komt die buiten ? Ik denk als het headshsking is die niet alleen in stal shaked. Doet die het ook met opzadelen in stal? Het kan ook iets medische zijn .

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 12:27

Tijdens het opzadelen doet hij het ook helemaal niet, het is echt vooral als hij zoals op het filmpje op stal staat. Hij komt dagelijks buiten van 7-8u tot 18u :j In de zomer staan ze langer buiten.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:30

Merk je buiten dit om niks aan hem ? Misschien is die dan inderdaad ongeduldig om naar buiten te gaan of voor eten . Zou me als het hier bij blijft en als het maar af en toe is niet teveel zorgen maken .

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 12:33

Verder merk ik niets abnormaal aan hem nee, hij gedraagt zich normaal voor de rest

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:49

Ik zou het zetten op verveling of dergelijk, head shaking komt meestal vaker voor dan alleen in de stal. Sluit natuurlijk niets uit, het kan meerdere oorzaken hebben en misschien is het ook wel iets medisch of zit hij niet goed in zijn vel. Maar als je zegt dat hij zich verder normaal gedraagt en niks aparts aan hem ziet zou ik me inderdaad niet teveel zorgen maken.